Nyttårsball 2012!

I går var det nyttårsball på skolen! Dette var en slags formell fest hvor vi skulle kle oss pent, få oss en kavaler, spise tre-retters middag, og en avslutning med forskjellige kåringer som ballets konge, dronning og par. Gutta skulle trekke sin date på torsdag, så jeg ante en litt klein stemning torsdag kveld, samt at dette ble et aktuelt samtaleemne gjennom hele fredagen. Jeg måtte le litt for meg selv da jeg så hvordan guttene klynget seg sammen for å fortelle hverandre hvem de hadde fått, hehe. Jentene måtte være ferdigpyntet på internatrommene sine klokka 19:45, for da ville guttene være på døren.

Jeg var kjempespent på daten min. Jeg hadde på forhånd ikke satt meg noen spesielle tanker om hvem jeg ville ha. Det hadde jo vært koselig å få en jeg kjente godt fra før, slik at vi kunne hatt en god samtale gjennom middagen, samtidig som det hadde vært like spennende å få en jeg heller kunne bli bedre kjent med. Jeg var kjempespent!

Jeg brukte god tid på å stelle meg (og nei, jeg har ikke tenkt til å fortelle hvor lang god tid er; du ville ikke ha trodd meg - jeg tror det nesten ikke selv). Jeg tok på meg en kjole og sminket meg opp. Formen var ikke på topp, og den matchet den forferdelig følelsen av hvordan jeg så ut. Jeg merket jeg begynte å bli nervøs; var jeg egentlig pen nok for anledningen? Hadde daten min blitt glad for å ha fått meg?

Et stk. spent og nervøs meg like før jeg blir hentet av kavaleren min.

Klokka passerte 19:45, og daten kunne komme når som helst. Første gutt på døren var min romvenninnes Astrids kavaler, Ole. Like etter fikk jeg øye på Henrik, og han ga meg en rose etterfulgt av en klem. For en gledelig overraskelse at han skulle bli min kavaler! Jeg kjenner ham jo ikke så godt, men jeg har alltid hatt lyst til å bli bedre kjent med ham. Mine første inntrykk av ham er at han er et veldig hyggelig, glad og omtenksomt menneske som det er lett å holde en samtale med. Dette fikk jeg også bekreftet da vi spiste sammen under tre-retters midddagen. Til tross for at stemmen min var helt elendig, som gjorde at det var vanskelig å holde en samtale uten at jeg måtte gjenta setningen to-tre ganger, hadde jeg det utrolig koselig i hans selskap!

Henrik og meg! + et par linselus, hehe.

Da vi skulle inn i gymsalen skulle han sitte med Siri, kjæresten sin. Litt kjipt for min egen egoistiske del, men selvfølgelig helt forståelig for deres del. Dessuten hadde jeg hatt en koselig middag, så det gjorde absolutt opp for seg. Jeg satte meg ved et annet bord på en ledig stol ved siden av Marianne. Nå var det tid for underholdning!

Skolens band opptrådte med to sanger. Jeg skulle egentlig være med å kore, men pga den usle stemmen min valgte jeg å stå over - for deres del. Jeg hadde virkelig bare ødelagt for dem. De var utrolig flinke, og jeg følte meg stolt over at jeg hadde hatt muligheten til å være med dem! Ellers fikk vi herlige underholdningsinnslag fra imitatoren Kjetil, stand-up med Anders, sanginnslag fra Krish og minikonsert med skolens rappeguru Kåå. Kvelden avsluttet med kåringer og dansing til slutt.

Martin (også kjent som Kåå) fikk liv i publikum!

Skolebandet med den flotte sangen "This Love"! Fv: Henrik, Sondre, Dence, Sindre og Berner.

Mine flotte venner! Fv: Ida, Martin, Silje, meg, Sindre, Ina og Linn. Marianne sitter foran.

Den fantastiske SSS-klassen min! Jeg har virkelig ikke ord for hvor glad jeg er i dem og generelt klassemiljøet. Fv: Kris, Krish, Heidi, Fredrik, Karoline, Martin, meg, Hanna Serine og Sondre.

Dette har vært et utrolig fint nyttårsball - all honnør til elevrådet og alle de forskjellige komiteene! Dessuten fikk jeg mange hyggelige kommentarer for antrekket mitt, så det var nok bare jeg som hadde vært litt vel overkritisk til meg selv. Jeg hadde det utrolig trivelig i kveld, og jeg må si jeg ble overrasket imponert over hvordan kvelden utartet seg til å bli.

- Bella.

"Friendship doubles our joy and divides our grief"

Kommentarer

  1. Anabel, du er nydelig :)
    Det gleder meg at du koste deg den kvelden! Jeg husker du fortalte meg hvor spent du var :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!