Fredag, 13.01.2012.

Det er ikke ofte jeg mister stemmen så mye at jeg omtrent ikke klarer å snakke. Stemmen min er noe bedre i dag, men det sier egentlig mer om hvor forferdelig den var i går, hehe.

Dagen startet med flere sangtimer med klassen, og vi begynte å varme opp. Jeg merket jeg ikke fikk noe stemme ut av munnen min da vi sang oppvarmingssangene, og da jeg plutselig fikk det, var det bare sjansespill om jeg traff tonen - eller en ters eller to under. For å bruke tiden så hensiktsmessig som mulig, pugget jeg sangtekst til turneen, og det var vel egentlig like greit. Stemmen kom seg heldigvis mer etter hvert, og jeg fikk bedre og bedre kontroll på den. Mot slutten av sangtimene klarte jeg faktisk å være med på koringen ganske greit!

Etter lunsj var det tid for xcycling. Siden jeg er blitt småsyk, bestemte jeg meg for å ta det rolig. Det var Vilde (ei medelev her på skolen) som hadde treningen istedenfor lærerinnen, og hun var helt fantastisk flink! Jeg prøvde virkelig å ta det rolig - men det var så vanskelig. En trening uten maks ytelse føler jeg er en trening uten mening, spesielt innenfor styrke og utholdenhetstrening (dette har selvfølgelig unntak, som restitusjonstrening). Det ble derfor til at jeg ga rundt 80 % av maks; altså ikke full innsats, men heller ikke rolig nok med tanke på sykdommen. Litt kjipt, men jeg tror jeg ikke hadde klart å gjøre det roligere. Jeg føler meg uansett ikke verre nå etter økten, og det er jo det som egentlig teller.

Jeg merker jeg savner å trene. Jeg kan fortsatt huske turene mine ned til Hønefoss stadion for å løpe intervaller på friidrettsbanen, de lange turene i rundene nedi Schjongslunden eller all styrketreningen på ELIXIA. Nå gleder jeg meg virkelig til å bli frisk til å kunne komme i gang med treningen; spinning, svømming og styrke-/skadeforebyggende trening for å kunne løpe igjen!

- Bella.

"There is no glory in practice, but without practice there is no glory."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!