Ankomst skolen og valgfag

Hvor deilig er det ikke å være tilbake på folkehøyskolen; HVOR DEILIG?!!

Som jeg skrev i forrige innlegg, sitter jeg nå i senga på internatrommet mitt og skriver et blogginnlegg. Det er en halvtime til middag, og jeg får se hva jeg rekker å skrive. Det er vel ikke et ukjent fenomen at jeg bruker langt tid på hvert innlegg, hehe!

Jeg ankom skolen klokka 17:00, og jeg regner med jeg var den aller første som møtte opp. Siden jeg tok med meg en del nye klær og annet stæsj, følte jeg det var nødvendig at jeg fikk mamma og pappa til å ta med noen ting hjem igjen også (internatrommet mitt er ikke blitt pusset opp enda, så det er fortsatt bare et halvt klesskap til meg); de fikk med seg to store og fulle poser med klær og en annen pose med andre ting. Jeg ble fornøyd!

Klokka 19:00 ble jeg helt ferdig med å pakke ut (deilig!), og da var det bare ett kvarter til kveldsmat. Under kveldsmaten begynte elevene å strømme på, og hvor koselig var det ikke å se igjen alle sammen! Resten av kvelden gikk til å være sammen med mine mange gode venner her på skolen, samt spille litt Ligretto - og sortere kortene. Med minst tre forskjellige esker med hver fire sorter der hver sort inneholder 40 kort, blir det mange kort, skal jeg si deg!

Jeg fikk snakket med Ingvild, dagens tilsynslærer (hvor koselig var det ikke å se igjen henne?!), og vi snakket litt om det neste valgfagsperioden. Hun fortalte at både valgfagene teatersport og dans var utgått pga få som hadde meldt seg på, og det var jo mitt fredags første- og andrevalg! Jeg valgte piano på mandagens 1. valg som jeg også hadde fått, noe som Ingvild kunne bekrefte, så jeg var spent på om jeg hadde fått piano på fredag også siden det var fredagens 3. valg. Det skulle bli spennende å se hva jeg hadde blitt satt opp på dagen derpå!

Litt bedre å forstå valgfagene på denne måten, kanskje? Her ser dere mine valgfagsvalg:
Mandag
1. valg: Piano
2. valg: Volleyball
3. valg: Fitness Fusion

Tirsdag
1. valg: Svømming
2. valg: Treningsstudio
3. valg: Squash

Fredag
1. valg: Teatersport (utgått)
2. valg: Dans (utgått)
3. valg: Piano

Så kom dagen i dag (med enda en frustrerende våken nattime fra 4:20), og vi startet opp med hovedlinjefag SSS. Her begynte vi å tenke repertoar til turneen vi skal på i uke 6. Heidi og jeg er gått sammen om å finne to sanger å synge. Vi har noen ideer, men ingen sikre. Jeg er spent på hvilke det blir til slutt. Har du forslag, er det bare å pøse på!

Så var det valgfag: Jeg så på valgfagslisten på oppslagstavlen, og for meg så den slik ut:
Mandag: Piano
Tirsdag: Svømming
Fredag: Ballspill??

Jeg stakk for å snakke med Irene, skoleinspektøren, og hun fortalte at hun hadde satt meg opp på noe annet enn 3. valget mitt for å slippe å få to pianotimer i uken. Hun fortalte videre at ballspill kunne ha funket for meg. Men NÅ er jeg kraftig lei skader pga slike ballspill; det var ikke helt uaktuelt for meg å være med på dette valgfaget! Derfor sa Irene at jeg kunne velge. Jeg kunne velge mellom disse:

Xcycling
Middelhavsmat (lage og spise middelhavsmat)
Mat i det fri
Gitar
Filmkroken

Det var ikke tvil om hva jeg ville. Jeg syns vi har mer enn nok måltider på skolen fra før av, så matfagene ble det ikke. Jeg har ikke egen gitar, så det hadde jo derfor vært litt kjipt - dessuten hadde jeg denne i forrige valgfagsperiode. Når det gjelder film syns jeg vi ser på dette så ofte fra før av på skolen. Jeg syns jeg burde få noe mer ut av dette folkehøyskoleåret! Film kan jeg se når jeg vil. Derfor var det bare én mulighet igjen: Xcycling, og xcycling skulle det bli! Det er veldig god trening for knærne mine, det er utrolig gøy, og det er rett og slett helt fantastisk trening!

For et dårlig innlegg, jeg gremmes. Men jeg rekker ikke å slenge på noen bilder eller å gå gjennom for noen eventuelle skrivefeil; nå er det allerede fem minutter over middagstid! Etter middag skal jeg og noen andre venninner fra skolen gå til Østfoldhallen. Jeg må få byttet Ligretto-esken jeg ga til Analin i julegave (vi ga jo en maken til hverandre i julegave!). Jentene snakket om å spise litt på en café også, så vi får se hva det blir til - og hva lommeboka kan strekke seg til, hehe. Koselig blir det i alle fall!

- Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!