The legend of an adopted child.

Etter dagvakt i dag kom min kjære André og hentet meg, og han tok meg med på en fransk restaurant som en liten markering for dagen. Jeg var ganske sliten i kroppen etter arbeidshelg, så jeg følte meg ikke som det beste selskapet, og jeg sovnet både på reisen hjem og på sofaen i kveld.

Likevel minner jeg meg selv om hvilken dag det er i dag, og tankene mine kretser rundt all den kjærlighet og varme som livet har vist meg gjennom hele livet mitt. Det er noe jeg ikke tar for gitt! Jeg har virkelig mye jeg kan være takknemlig for!

Jeg legger ved et dikt som illustrerer godt de følelsene man kan kjenne på som adoptivbarn. I bunn og grunn er det jo kun to ulike typer kjærlighet som har formet meg til den jeg er. Det er godt å kjenne seg verdifull og elsket!


THE LEGEND OF AN ADOPTED CHILD

Once there were two women
Who never knew each other
One you can't remember,
The other you call Mother.

Two different lives,
Shaped to make yours one.
The one became your guiding star - 
The other became your sun.

The first gave you life,
The second taught you to live it.
The first gave you a need for love,
The second was there to give it.

One gave you nationality,
The other gave you a name.
One gave you a seed for talent,
The other gave you an aim.

One gave you emotions,
The other calmed your fears.
One saw your first sweet smile,
The other dried your tears.

One gave you up -
It was all that she could do.
The other prayed for a child,
She was lucky, and got you.

And now you're asking through your tears,
The age-old question through the years:
Heredity or environment,
Which are you a product of?
Neither, my darling, neither,
Just two different kinds of love.

- Ukjent forfatter.


Linnie og meg for mange år tilbake. Med yndlingsskjørtet mitt, godteri på siden, favorittboken på fanget, og tvillingsøsteren ved siden av meg - da var jeg i min trygge havn! Jeg er forresten til venstre for dere som ikke så det, hehe.

Peace out, verden!
- Bella.

Kommentarer

  1. Gratulerer med barnas dag, min elskede! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, kjære Oddo mi! Og takk for at du var med på å lage gårsdagen god for meg! :)

      Slett
  2. Gratulerer med barnas dag Bel :) så fin å lese det du skrev :) håper alt er bra med deg :) klem fra Karoline(Haugetun 2012/13)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åå, gode Karoline!! Det har blitt så lenge siden! Alt bra med meg, jeg håper alt er bra med deg også! :) Så sees vi kanskje på reunion neste år?

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!