Oppsummering januar 2017.

Månedens høydepunkt: Fredrikstad-tur med Oddo! Å være i byen hvor jeg bodde i to år, og å besøke folkehøyskolen igjen, var en fantastisk og emosjonell opplevelse. Ellers syns jeg også at det var så godt å være med Johanna på MUF, både fordi all tid med Johanna er et privilegium, men også fordi det ble en sterk opplevelse med møtet med Gud. Kvelden minnet meg om hvor jeg egentlig hører hjemme.

Månedens nedtur: Tankenes kraft.

Månedens ord: Jeg likte ordene som taleren under Suppe og Messe forrige torsdag fortalte: "Din tro har frelst deg". Man trenger ikke å gjøre gode handlinger for å bli frelst. Det leder igjen inn på en annen tankerekke: Man trenger ikke å gjøre gode handlinger for å bli frelst. Man gjør gode handlinger fordi man er frelst.

Månedens modigste hendelse: Da jeg trådte opp ganske så uanmeldt på Haugetun Folkehøyskole. Herlighet, jeg var så nervøs! Tenk om lærer Sakis ikke ville gjenkjenne meg? Tenk om elevene ikke likte fremmede på besøk? Men jeg gjorde det, og jeg angrer ikke ett sekund på det! Du kan lese mer om turen HER.

Månedens pinligste hendelse: Det første jeg kommer på, er da jeg skulle frem og mime diverse tv-serier på spillekvelden min helgen som var! Til tross for mine tapre forsøk på å mime "side om side" og "Hotell i særklasse" (jeg mener, hvordan skal man alene mime det?!) ble ikke svarene gjettet, og jeg følte meg som en komplett idiot der jeg inntok scenen, haha!

Månedens bilde: Om ikke månedens eneste bilde, så vil jeg legge ved flere bilder som gir meg gode minner fra denne måneden. En liten "gjøre-opp-for-meg" siden jeg ikke har vært så flink til å legge ved bilder de siste gangene.

Jeg fikk jo som sagt et nytt forkle til jul, et arvegods fra min bestemor, og jeg kan ikke si nok hvor mye jeg verdsetter denne gaven! Jeg bruker den så ofte jeg kan, og til og med Oddo har sagt: "Neimen, Bella, går du med forkle enda?" Dessuten gir den meg energi til husarbeid også! For et forkle!

Haugetun Folkehøyskole! Her har jeg virkelig investert mange flotte minner, gode venner og fantastiske opplevelser!


Linnie og meg! Åh, så utrolig glad jeg er i deg! Jeg gleder meg til å se deg igjen, og måtte det bli heller før enn siden!

Mango og sjokoladefondue! På en slakk søndag, er dette utrolig god snacks! Dette bør prøves!

Jeg vil til slutt i innlegget gratulere Johanna med dagen i dag! Jeg ønsker deg det beste for dagen, og jeg håper den står til forventningene dine!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!