Innflytting Majorstuen, del 2!

27.02.17

7:00 - frokost og samtale med Linnie - chill på hotellrom!

Natten gikk helt greit. Jeg sov godt til tross for at vannflasken som gikk ned på høykant i går kveld, fikk jeg svi for kl. 2 om natten. Oddo stakk på jobb ca. kl. 7, og jeg holdt meg våken siden da. Kl. 9 stakk jeg ned til frokost, og selv om jeg egentlig kan trives godt i mitt eget selskap, merket jeg hvor ensomt det var å spise på hotell alene.



Heldigvis var det ett nummer som festet seg til hodet mitt (jf. siste bildet). 326. Jeg prøvde dette romnummeret, og heldigvis funket det! Men jeg skal ærlig innrømme jeg fikk litt hetta under frokosten, hehe! Vel tilbake på rommet snakket jeg med Linnie og hjalp henne videre med søknadsskriv. Det er så godt at jeg kan hjelpe henne! Deretter måtte jeg pakke alle koffertene igjen og begynne utsjekkingen. Det var heldigvis bagasjerom på hotellet, så jeg lempet all bagasjen inn der. Jeg hadde nok vært litt av et syn med to store kofferter, en ryggsekk, en dataveske og en håndveske drassende med meg, haha!

Stas med hotellrom!

Oddo, AJ og Bløten ville iallfall ikke dra herfra med det første!


12:00 - endelig løsning på saken!

Etter utsjekking bar det seg til resepsjonen til korttidsleiligheten. Nå var det på tide å finne ut av misforståelsen! Jeg suste litt rundt og fant til slutt ut at det var ingen mulighet å komme seg til adressen. Heldigvis hadde vi fått et nummer til sentralbordet, så da ringte jeg dit. Jeg fikk svar med én gang og fortalte hele historien. Fyren i den andre enden sa han måtte ringe noen kolleger for å finne ut av dette, og deretter ringe meg opp igjen. Det varte og det rakk, og jeg fant ut at jeg kunne øve litt på den islandske sangen som vi skulle kunne utenat til kveldens korøvelse.

Tiden gikk videre, og kulden begynte å trekke inn gjennom klesplaggene mine. Jeg bestemte meg for å stikke tilbake til Majorstuen og sette meg på en kafé og vente på telefonen. Det var litt vemodig å vite at akkurat i dét øyeblikket hadde jeg egentlig ingen steder å gå til. Vel fremme på Majorstuen T-banestasjon fikk jeg endelig telefon! Her fortalte han at nøklene skulle ligge i nøkkelboksen! Etter litt frem og tilbake fant jeg ut at det var flere nøkkelbokser med samme kode i samme området, og nøklene lå altså i en annen boks enn den vi hadde åpnet. Frustrasjonen druknet i gleden over endelig å ha funnet løsning på saken, og jeg smilte mens jeg tenkte på at vi endelig har kommet inn i korttidsleiligheten vår! Hurra!


14:00 - rigge inn i leiligheten!

Jeg klarte faktisk å ta med all bagasjen i én omgang - det var jo ikke så langt å gå! Rommet vårt var pent og koselig - litt trangt, men perfekt for et korttidsopphold. Jeg ser virkelig frem til å bo her de neste ukene! De neste par timene gikk til å pakke ut av koffertene og rigge inn i leiligheten mens jeg hadde Linnie på tråden. Godt å være alene sammen med Linnie! Ellers har dagen gått rolig for seg. I kveld skal jeg på korøvelse (flate, jeg må øve mer på den islandske sangen!!), og så skal jeg sove veldig godt i natt. Det skal virkelig bli deilig!

Slik ser leiligheten ut!

Oddo kommet hjem! Og leiligheten er innredet!

Vår lille kjøkkenkrok! Vi har jo mye utstyr her, da!

Jeg ønsker dere en god uke! Dagens tanker går til kjære Mia. Jeg sender varme tanker til deg, og måtte du få en god stund nå i den tiden du går inn i.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!