Shopping på IKEA!

For en god dag det har vært i dag - og enda er den bare ung! Dagen startet med en fin joggetur på et grøntområde ikke langt fra hvor jeg bor. Du husker kanskje for noen innlegg tilbake at jeg gikk rundt i nærområdet for å finne noen fine turmuligheter for "noen som har teite knær"? Det kom iallfall godt med, og jeg tok erfaringen jeg fant den gangen og lagde meg en fin turløype som var akkurat passe lang utifra hvordan formen min er. Jeg var borte i en drøy time, og jeg tok meg en god dusj før jeg var på vei ut døren igjen; denne gangen skulle jeg nemlig på IKEA-shopping sammen med flotteste Sunniva!

På vei til Oslo S der jeg skulle møte Sunniva, ringte jeg hjem. Det var utrolig koselig å snakke med dem igjen! Hjemme har det visst blitt gravd utenfor huset vårt for å slippe nok en vannlekkasje om det skulle bli øsende regn atter en gang, naboene har levert nøklene sine, og de nye kan innta plassen. Jeg fortalte dem om hva som har tatt opp tiden min her de siste dagene, selv om de visste det meste; de er jo mine trofaste følgere her på blogge min, hehe. Etter en god telefonsamtale ankom jeg omsider Oslo S hvor jeg møtte Sunniva! Sammen trasket vi til plassen hvor IKEA-bussen skulle plukke oss opp.

Det er ikke ofte jeg er på IKEA, og det slo derfor virkelig for meg hvor enormt billig det var her! For et drømmested for studenter! Jeg kjøpte inn litt servise og andre redskaper til kjøkkenbruk, samt noe jeg trengte på selve hybelrommet også; lyspæren over vasken, knagger og skrivebordslampe. Nå er hybelen min så godt som komplett! Men nå merker jeg det skal bli godt å få både pengene fra Lånekassen og lønnen fra kommunen.

Da jeg kom hjem med hele IKEA-lasset var jeg både sliten og svimmel av for lite inntak av mat. Jeg la derfor fra meg tingene og spiste en liten lunsj. Deretter trasket jeg opp til nærmeste dagligvarebutikk (jeg fant Rema 1000, Lin!), og handlet inn til middag både i dag og i morgen (blir samme middag da, hehe); laks, grønnsaker og poteter! Utrolig deilig. Da jeg kom tilbake til hybelen satte jeg i gang med matlagingen på kjøkkenet. Uheldigvis var det fortsatt rot etter de som lagde pizza dagen før, og jeg måtte derfor begynne med å vaske opp etter deres rot. Men det var en smal sak, og det tok ikke lang tid før jeg var i gang med egen middag; ah, hvor godt det skulle bli!

Min første middag som jeg har laget her i Oslo!

Etter en liten stund var middagen satt på tallerkenen og jeg kunne hive innpå! For de som kjenner meg godt, kan tenke seg akkurat hva som mangler på tallerkenen min for at middagen skulle ha blitt perfekt! Ta det med ro; jeg kjøpte det, og jeg kom på at jeg hadde satt den i kjøleskapet da jeg allerede var kommet godt i gang på tallerkenen, hehe. Da jeg hadde spist ferdig middagen, ryddet jeg opp etter meg og skrev en liten hilsen til de andre jeg deler kjøkken med (om litt grei info og ønske om et bli-kjent-møte), før jeg forlot kjøkkenet i en bedre stand enn den jeg kom inn til, og trasket den lille veien tilbake til hybelrommet mitt. Da var det tid for å rydde i IKEA-tingene mine!

Aller først mekket jeg sammen skrivebordslampen. Moro å få det til selv! Deretter satte jeg på lyspæren over vasken. Det var helt fantastisk deilig, og jeg utbrøt et lite gledesutrop da lyset kom på! Hehe, jeg har visst lengtet ganske mye etter dette lyset. Deretter mekket jeg sammen knaggene som jeg satte på døren. Dette er en slik genial sak som jeg så for første gang på rommet til Karoline og Heidi på mitt første år på Haugetun Folkehøyskole. Siden den gang har minnet festet seg i meg, og jeg tenkte denne ville passe perfekt til hybelen min også! Det som er så genialt med denne saken, er at man ikke skal skru den til døren, men "henge" den over døren istedet! Hvis Karoline eller Heidi tilfeldigvis skulle lese akkurat dette innlegget, vil jeg takke dere hjerteligst for å ha puttet denne ideen inn i hodet mitt!

Klar for å sette inn mekker-Bella... (først NÅ forstod jeg 
hvorfor "Sesam Stasjon"-duden heter Max Mekker!)

Slik ble resultatet; jeg ble kjempestolt!

Lyspæren er på, og jeg ble STRÅLENDE fornøyd!! Hehe.

Bella-mekkeren trår til igjen...

Resultatet ble slik! Takk til Karoline og
Heidi som ubevisst ga meg denne ideen!

Først nå har jeg tid til å sette meg ned og være på dataen. Jeg har vært på farten helt siden jeg flyttet hit, og det har egentlig vært veldig fint å ha noe å fylle dagene med. I morgen tenker jeg likevel at jeg bare tar en rolig dag på hybelen min hvor jeg slapper av og lader opp til skolestart allerede på mandag. Det kommer til å bli så spennende! Enda vet jeg ikke om jeg gruer meg eller gleder meg. Jeg merker bare jeg er veldig spent, nesten litt nervøs, hehe. Men det er leenge til; som sagt er kvelden bare ung! Sunniva kommer nemlig på besøk snart, og da skal vi sjekke utelivet i Oslo! Uten alkohol-innvirkning for min del, selvfølgelig. Hun spurte om jeg ville være med, og jeg takket ja. Håper vi får en fin kveld og natt ute!

-Bella.

"You can get through anything if you stay put in today."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!