Tid for jobb!

I forrige uke spurte Leif, studiolæreren min, SSS-klassen om det var noen som ville ta seg av en cd-jobb og få en pizza som belønning. Ingen meldte seg frivillig med det første (og det andre og tredje...), men heldigvis var det noen som sa seg frivillige til slutt; Hanna Serine og jeg. Jobben går ut på å sette inn papiret som ligger i cd-coverne; brette papiret som ligger foran, og legge inn papirbiten bak, samt putte inn cd'en. Jeg kan dessverre ikke huske hvor mange det var, men vi satt vel i en god time. Leif sa at vi alternativt kunne få penger istedenfor, noe vi heller hadde lyst på.

I går kveld spurte Leif igjen om jeg ville utføre en ny jobb for ham. Da jeg kom ned til studioet fant jeg ham brette cd-papir og legge dem i cd-coverne. Ved siden av ham fant jeg flere cd'er hvor det stod "IN GODS HANDS" på. Leif fortalte hvordan situasjonen lå an; alle cd'ene som skulle utgis i butikkene i morgen (altså i dag), hadde en skrivefeil på både forsiden og baksiden. Kanskje du allerede har funnet feilen? Det skulle stå "IN GOD'S HANDS", ikke "IN GODS HANDS". Et lite glipp i bruk av apostrof gjorde at 400 cd'er måtte få inn nytt papir erstattet med det gamle.

Det var 100 cd'er i de store eskene. Inne i hver store eske, lå det fire små esker med hver 25 cd'er.

Leif fortalte at han måtte ha alle ferdige innen klokka 16:00 i dag, og spurte meg om jeg ville ta jobben. I tillegg var det andre 300 cd'er som måtte gjøres ferdige innen helgen. Hanna Serine ville ikke være med denne gangen, men Kris ville veldig gjerne være med, så jobben var tatt!

Skal si det gikk tregt i begynnelsen. Heldigvis fikk vi litt hjelp (og moralsk støtte for min del) av Leif som hadde tatt de første 100 cd'ene før vi kom, og hjalp oss med de 100 neste før han måtte stikke. Han fortalte at han tok 100 cd'er på én time alene, men seriøst; han er dreven. Likevel må jeg si at vi klarte oss bedre og bedre for hver eske vi ble ferdige med, og etter å ha sittet kvelden nede i studioet - med eneste pause da det var kveldsmat - ble vi ferdige på tre og en halvtime. Da Kris og jeg fant oss et system, gikk det med ett mye radigere, og fremgangen var stor; gjett om jeg var stolt av oss, da!

En glad Kris i gang med cd-bretting!

Nå er neglene mine totalt ødelagte etter å ha "røsket" ut den sorte platen som cd'en ligger på, men jeg er likevel klar for 300 nye cd'er i morgen! Dette er jo ikke en vanskelig jobb, det krever bare tid - og jeg syns til og med det var veldig greit å drive med det også. Dessuten syns jeg det var koselig å gjøre dette med Kris også - jeg klarer å være helt meg selv sammen med ham, fordi jeg føler meg så trygg på ham. Det er herlig, altså! Og det at jeg totalt vil få 450 kr for cd-jobben kommer jo som en bonus oppå alt dette igjen, hehe.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!