Julekonsert!

I går kveld var jeg på julekonsert med et ungdomskor og et kor fra Angskar Bibelskole. Vi var 12 stk fra skolen, og det betydde at vi var for mange for å kjøre den røde bussen som bare kan ta åtte stykker. Heldigvis var det en av gutta som tok bilen sin og kjørte en liten gjeng. Da var det nok til å fylle den røde bussen med Silje, Guro, Ina, Ida og meg! Så kom spørsmålet; hvem skulle kjøre?

Denne bussen kan alle med førerkort kjøre, men jeg har aldri i verden sett for meg at jeg kjører den "store" bussen. Jeg mener; jeg?! Og hvem er det som i det hele tatt kunne ha tenkt seg å sitte på med meg - med vettet i behold? Jeg hadde ikke gjort det!

Da gjengen som kjørte bilen var gått ut, måtte vi finne en sjåfør til den røde bussen. Plutselig sier ei av jentene; "Anabel, har ikke du førerkortet?". "Vel, jo... Men...", begynner jeg. "Jammen da kan jo du kjøre!", fortsetter dem og begynner å gå mot bussen, lystne og glade for å ha løst dette problemet. Men tro meg; for meg var saken LANGT IFRA løst enda! Åh, dere skulle ha hørt som jeg nektet og bar meg hele veien bort til bussen. Jeg ropte på Heidi som satt i den andre bilen som allerede var på vei ut fra skolen - ja, det var nytteløst, men likevel verdt et forsøk. Ingenting hjalp, og jentene hadde visst uansett bestemt seg; det var jeg som måtte inn foran rattet.

Altså, kjøringen gikk jo absolutt helt fint. Jeg rygget til og med inn i parkeringsplassen min (med god hjelp fra jentene som stod utenfor og geleidet meg, vel å merke, hehe). Jeg kan virkelig ikke tro at jentene turte å sitte på med meg. Det tar jeg som en stor tillitserklæring! Det betydde virkelig mye for meg!

Tilbake til konserten; fy flate så bra den var!! Ungdomskoret minnet meg om Heggen Gospel - både fordi det er i samme aldersgruppe og fordi de sang sanger gospelkoret mitt også har sunget (bl. a "Solid Ground" og "My Desire"). De unge solistene var så imponerende flinke, og jeg beundret deres mot til å stå på scenen med den flotte stemmen de hadde! En dansegruppe åpnet showet, og de var så flinke! Jeg må seriøst lære meg å danse - det ser så kult ut, og det er jo kjempemoro! Bibelskolen avluttet konserten, og det var helt fantastisk; for noen stemmer og for en utstråling de viste på scenen! Jeg ble så glad av å både se og høre dem! Konserten varte i nesten to timer - men det var så verdt det. Jeg er sikker på at jeg satt og smilte gjennom hele konserten! For min del fikk jeg en utrolig god opplevelse av konserten, og jeg er virkelig glad jeg tok meg turen bort til den Røde Mølle for å få med meg konserten!

Den vakre scenen på Røde Mølle før konsertstart!

- Bella.

"If people trust and love you, you will never walk alone"

Kommentarer

  1. Åå, det hadde vært så gøy å vært på den konserten! :)

    SvarSlett
  2. Anabel, du var jo kjempeflink til å kjøre rødbussen! ;) Du var så søt da du sa hele veien "Nei, dette klarer jeg ikke, jeg skjønner ikke at dere tør å sitte på med meg, åååh, dette kommer ikke til å gå bra, uæææ" - samtidig som det gikk helt smertefritt. Haha! :D

    SvarSlett
  3. Guro: Aww, hehe:) Men virkelig; det betydde MYE for meg at dere ville sitte på, altså!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!