Kjipe eller gode søndager?

I dag er det søndag, og det er vel ukens minst innholdsrike dag; det er omtrent ingenting som foregår på skolen. Etter frokosten tok jeg meg en dusj før jeg gikk meg en tur. Jeg har jo ikke vært ute siden aktivitetsøkten på tirsdag, så jeg tenkte jeg ville ha godt av litt frisk luft. Jeg gikk i en time med artisten Chris Tomlin i ørene, og nøt friheten - samt ensomheten (selv om jeg møtte og hilste på flere forbigående). Det er godt å koble litt av en gang i blant.

Da jeg kom tilbake, hadde jeg en telefonsamtale sammen med Analin, og det var koselig å snakke med henne igjen. Deretter spilte jeg litt gitar før middag. Mm, hvilken deilig middag vi hadde i dag; skinkesteik + sjokoladepudding til dessert! Gjett om jeg spiste meg god og mett, hehe.

Da jeg gikk forbi oppslagstavlen, så jeg at det var satt opp en liste for de som skulle være med på 3:16 i kveld. Dette er en kristen samling nede i Fredrikstad, og navnet "3:16" kommer av at "joh 3,16" oppsummerer ganske godt grunntanken i kristendommen ("For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv"). Jeg har alltid hatt lyst til å se hva disse samlingene er for noe, så jeg ville veldig gjerne dra. Martin sa seg villig til å dra med meg, og han skrev oss begge på. Like etter fikk jeg til og med meg Anders også - han som er ateist så det holder, og redd for å bli forkristnet, hehe. Hvor herlig var det ikke å vite at de ville være med meg? Jeg satte virkelig stor pris på det! Og slik ble det til; Martin, Anders, Lars (stipp som både kjørte oss og var med) og jeg tok turen bort til Røde Mølle i Fredrikstad for å være med på 3:16. Vi var en fin liten gjeng, og jeg hadde det veldig hyggelig!

Nå tenkte jeg å gå nok en gang bort til musikkrommet og øve mer på julesangen min; "My grown up Christmas list". Jeg begynte - for første gang! - å synge på denne låten tidlig forrige uke, og jeg må innrømme jeg er fornøyd med hvor langt jeg har kommet nå. Jeg har tatt meg en tur bort til musikkrommet hver eneste dag siden og øvd videre på sangen - minst en time hver dag - og jeg må si jeg er fornøyd med fremgangen! Jeg sliter fortsatt litt med avslutningen, men jeg håper den kommer snart. Som skrevet tidligere, skal jeg jo synge inn denne sangen i studiouken om to uker, så jeg må bare fortsette å øve slik at den sitter ordentlig på plass innen den tid!

Selv om ikke søndager er særlig innholdsrike i seg selv, vil disse dagene brukes til å ta initiativ til å finne på noe på egen hånd (gjerne sammen med noen andre), eller å gjøre noe man ellers ikke får tid til i hverdagenes store hete. Da jeg gikk på videregående måtte jeg bruke søndagene til å komme meg igjen etter ukens belastning - eller å trene og gjøre skolearbeid. Nå kan jeg bruke disse dagene på å gjøre noe jeg liker å gjøre. Jeg liker derfor søndagene her. Det er godt å kunne slappe helt av og ta livet med ro - uten å måtte få dårlig samvittighet for det! Og så bruker jeg søndagene til å glede meg til neste ukes opplevelser; under dette skoleåret, er hver mandag en god mandag!

- Bella.

Kommentarer

  1. Det er godt med søndager, deilig å kunne sove litt og ellers bare slappe av! :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!