Folkehøgskolenerver.

Plakaten jeg fikk fra mine gode venner:)

I går fikk jeg pakket en god del, jeg fikk navngitt de fleste klærne mine, og jeg fikk puttet ned ting i esker av det jeg vil ha med meg. Plakaten med alle de gode ordene om meg som jeg fikk på overraskelsesselskapet mitt, er rullet ned og klar til å være med meg til Fredrikstad. Jeg føler jeg har god kontroll over pakkingen nå! Det er det å starte på folkehøgskolen som bekymrer meg mest.

Tenk om alle de andre elevene på musikklinja er utrolig flinke til å synge, og så kommer jeg med den usle stemmen min? Hvilke sanger er det jeg egentlig kan synge? De fleste sangene jeg har opptrådt med på scenen, er duettene sammen med Analin... Hva vil skje da?

Tenk om jeg ikke får meg noen venner på skolen? At jeg ikke klarer å være åpen og la andre bli ordentlig kjent med meg? Tenk om jeg stenger meg inne i et skall som ingen klarer - eller vil - ødelegge? Hvordan vil jeg ha det da?

Tenk om jeg ikke klarer å fokusere på det gode i livet? Tenk om jeg vil slite med de samme problemene som har hjemsøkt meg allerede ganske lenge? Hva om jeg ikke mestrer å starte med blanke ark, psykisk sett, når dette skoleåret er i gang? Hvordan skal jeg klare meg da?

Jeg føler meg redd. Redd for å gå inn noe nytt og ukjent. Kommer jeg til å takle dette? Likevel prøver jeg alltid å se ting fra den lyse siden, og dette er ikke et unntak: Alle de andre elevene står i den samme posisjonen som meg. Ingen kjenner noen (utenom fra Facebook, regner jeg med), og alle kommer med store forventninger og håp om å trives, og å legge til rette for at andre også skal ha det bra. Jeg ser på dette som en utfordring - som trolig blir enda tøffere for meg som også skilles fra min andre halvdel - og jeg er kjempespent på hvordan jeg vil klare den!

- Bella.

"Be who you are, and say what you feel. Because those who mind don't matter, and those who matter don't mind."

Kommentarer

  1. Dette skal nok gå veldig bra! Jeg forstår deg sykt godt at du har slike tanker, men prøv å tenk positivt så godt du kan så går alt så mye bedre! DU kan helt klart synge, du må ikke ha Analin for å klare det, selv om jeg skjønner tryggheten ved å alltid ha henne ved din side! Venner skal du også klare å få deg, barre å prøve å være "imøtekommen" å det veit jeg du kan :D
    Men jeg skjønner at du er redd! Selv var jeg kjempe nærvøs for å starte på MH, jeg vurderte i ukene før om jeg bare skulle ta et fri år, fordi jeg var så redd for at ting ikke skulle bli slik jeg ønsket. Men det er virkelig hva man gjør det til selv! Jeg var nok litt tilbae holden, men det er slik jeg er når jeg ikke kjenner folk. Da tar det lengre tid å få seg venner, så prøv å vær åpen for alt oga alle! Jeg har troa på deg!!!! :D Gleder meg til å høre hvordan det går med deg! MAsse lykke til med resten av pakking og ikke minst skolestart! :D
    Ah, er så utrolig koselig at du skal ta den med deg for å henge den opp syns jeg :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!