Oppsummering januar 2012.

Månedens høydepunkt: Å ha en lærerinne som Berit! Ja, jeg vet jeg nevner henne ofte her, men hun betyr så mye for meg.

Månedens nedtur: Å være syk (miste stemmen og ha en kraftig hodepine).

Beste komplimenter jeg fikk:

"Du synger rent og vakkert, på en måte stillferdig, men med energi og nerve, og ikke minst med ømhet og varme, og troverdig, - i alle fall for meg! Jeg ble både rørt og betatt, og høres deg gjerne igjen!"

"Jeg kom over bloggen din i ferien! Du bruker lang tid på den, vel?"

"Jeg hadde deg som bakgrunnsbilde på dataen min!"

"Bra, Anabel! (...) Du har kommet deg inn i systemet nå!"

"Den var imponerende." (en kommentar etter at Analin og jeg hadde spilt vår egenkomponerte sang for elever i peisestuen)

Månedens ord: Denne måneden syns jeg vi har hatt mange morgenord som har vært gode til ettertanke. Det morgenordet jeg likevel velger å fremheve, er det Bernt snakket om den 9. januar:

"Ta vare på livet ditt. Ta gode valg - også i forhold til neste år. Ta vare på kropp og helse, og hold avstand til rus. Dette kan være gode nyttårsforsetter! IKKE SLIT DEG UT. Det kan være vanskelig å tenke over å gjøre de RIKTIGE VALGENE når du kommer i situasjonen. Derfor kanskje greit å legge det som en del av nyttårsforsettene dine."


Den siste delen likte jeg godt. Det jeg engster meg mye for tiden, er hvordan jeg vil takle det videre studielivet når den tid kommer; vil jeg komme til å gå tilbake til gamle vaner og studere døgnet rundt uten å ha et liv utenom? Jeg vil verken slite meg ut eller at livet mitt bare skal kretse rundt skolearbeid. Jeg vil klare å sette kropp og helse i første rekke, tenke på egne behov og til og med gjøre noe gøy av og til også! Jeg vil klare å ta valg som lager en god balanse mellom skole og fritid.

Månedens mest brukte ord: Flate. Jeg prøvde å ikke bruke ordet en hel dag; det medførte til at jeg sa ordet bare fire ganger i løpet av dagen.

Månedens latterkick: De fikk jeg da jeg så ansiktsuttrykkene til ofrene våre (medelever og lærere på skolen min) da det plutselig gikk opp for dem at det var to av "meg" (Analin var på besøk) under det vellykkede prosjektet "folkehøyskolefellen".

Jeg har dilla på (denne måneden gjør jeg den om til "jeg er flink til"): Å finne ett eller annet å få dårlig samvittighet for.

Månedens mest spilte låt: En instrumentalversjon av "I Will Survive". Heidi og jeg skal synge denne sangen på turné og dermed øvd en del på den, og jeg har troen på at den kan bli bra!

Månedens mest leste blogginnlegg: "Folkehøyskolefellen". Bare en halvtime etter at jeg hadde publisert innlegget var den øverst på topplisten (jeg linket den til Facebook, da)!

Her kan dere lese de siste ukerevyene fra Haugetunsiden som jeg har vært dårlig til å lenke ut her på bloggen min. God lesning!Kobling
Uke 3: http://www.haugetun.no/revy/uke-3--mat-haugetunmote-og-nattcup-126.aspx
Uke 4: http://www.haugetun.no/revy/uke-4--fotballkamper-togaparty-ekskursjoner-og-avreise-til-guatemala-127.aspx

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!