23.02.2012

I dag har jeg endelig tatt den etterlengtede treningsøkten min, og det var deilig! Jeg syklet først i en time og trente bevegelighet og styrke i en annen time. Det var moderat hardt - belastningen og intensiteten min skal bygge seg oppover ettersom jeg kommer meg mer inn treningen. Jeg brukte forresten den grusomme rockeringen med tagger på i dag, og det var paaain! Men tro det eller ei; det er faktisk bare de to første minuttene som er rett og slett helt forferdelige (mildt skrevet!), deretter blir man vant til smertene og kan dermed holde på i evigheter. Jeg holdt på i 20 minutter - 10 minutter hver vei - og jeg er helt rød og øm rundt magen og ryggen der rockeringen beveget seg rundt. Likevel syns jeg det er godt å kjenne seg både støl og øm etter en treningsøkt; det viser jo bare at treningen har gitt en effekt.


Jeg ryddet rommet mitt en forleden dag i vinterferien, og da kom jeg over et ark hvor jeg hadde skrevet ned flere sitater og uttrykk for flere år siden. Til min store overraskelse kom det frem flere uttrykk som viser til hvordan jeg ser på livet! Kanskje jeg faktisk har disse uttrykkene i underbevisstheten min når jeg skal ta de daglige valgene mine, og i det hele tatt måten jeg tenker og ser på alt og alle? Her kan du iallfall se et utvalg av disse ordene og uttrykkene:

- Denne verden er mer sulten etter vennlighet, enn etter brød.

- Motgang gjør at gode tider er så velkomne.

- Hold din munn lukket når du svømmer - og når du er sint.

- Programmér deg til alltid å smile når du taster inn et telefonnummer.

- Sett alt inn på å reagere sunt og positivt, til slutt blir det en vane for deg.

- Med glede i hjertet investerer du i mer energi, og det går mye lettere.

- Gi din hjerne de gode ordene: "Jeg er i strålende humør".

- Det vi ser i verden, er et speil av det som ligger oss på sinne.

Nå skal pappa og jeg en tur til Vikersund Hoppbakke, og jeg gleder meg til å se hvordan det ser ut der borte nå!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!