Treningsmotivasjon!

I dag har jeg tatt meg en fantastisk treningsøkt! Den var herlig. Jeg trente sammen med Anders, og med ham gjennomførte vi styrketreningsdelen. Men jeg ville trene utholdenhet i tillegg, så jeg stakk til skolens styrkerom en time før Anders skulle komme, slik at jeg kunne sykle. Jeg pushet meg utrolig hardt på sykkelen i dag, og svetten bare rant av meg! Mens jeg syklet så jeg det fine godværet utenfor. Solen skinte mot den bare bakken, og jeg følte et sterkt savn til de gode joggeturene på våren. Akkurat der og da fant jeg en ny motivasjon for min videre trening. Et nytt mål som skal hjelpe meg å holde treningsiveren oppe. Jeg skal nemlig begynne å trene hardt fremover for at knærne mine blir sterke, og at jeg på den måten kan jogge ute i skogen på mykt underlag! Kneskadene mine tok fra meg min største treningsglede; fotball. Jeg skal ikke la den ta fra meg løpingen også.

Bilde jeg tok i tirsdagens aktivtetsøkt - IKKE retusjert! Det var helt fantastisk.

Etter å ha syklet i en liten time, tøyd lett ut og trent litt balanse, kom Anders. Vi begynte med benkpress, noe det er flere uker siden jeg har prøvd. Jeg kjørte 30 kg, 10 repitisjoner og 5 sett, og det gikk faktisk veldig greit. Jeg trengte bare litt hjelp på den aller siste repitisjonen på siste sett. Deretter tok vi mageøvelsene jeg lærte av Anders i starten av skoleåret - noe som det også er evigheter siden jeg har tatt. Likevel trodde jeg det skulle gå greit nok siden jeg har trent mage i det siste, men den var hardere enn jeg hadde trodd; det sved overraskende mye i magemusklene! Men jeg backet ikke ut, og jeg kom meg igjennom. Deilig var det.

Anders stakk etter mageøvelsene, men jeg ville trene litt knebøy også. Jeg tok 3 sett etter oppvarming (30 kg og 10 repitisjoner) - ikke hardt, men tungt nok til å få vondt i skuldrene og kjenne litt i venstre kne etter siste sett. Men det var absolutt ikke noe stress, og jeg var kjempefornøyd - og herlig sliten - etter å ha lagt bak meg en to-timers greit hard treningsøkt!

- Bella.

"Don't practice until you get it right. Practice until you can't get it wrong."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!