Livet som tvilling

Har sine sterke og svake sider. Her finner du . . .

4 FORDELER OG 4 ULEMPER VED Å HA EN TVILLING:
(Her må jeg fastsette at dette gjelder først og fremst Analin og meg. Men det kan hende noen andre tvillingpar kan føle seg enige i noen punkter!)


Fordeler:

1. Vi kan jobbe sammen med lekser og øve sammen til prøver (spesielt gunstig hvis det er puggeprøver eller diktat). Er vi heldige, kan vi også hjelpe hverandre med ting vi lurer på - to hoder tenker bedre enn ett!
2. Tenker man strategisk, behøver ikke skolesekken å bli så tung - vi kan ta med noen skolebøker hver, og dele på dem hjemme.
3. Du vil aldri føle deg alene - venneløs. Du har alltid en på lik alder og deler de samme interessene som deg, som alltid vil være glad i deg.
4. Ofte kan vi kommunisere med hverandre uten å måtte åpne munnen - vi bare forstår hverandre. Det har også hendt vi har fått den samme karakteren på prøver, samme resultat, og til og med de samme feil! Det er nesten litt utrolig.


Ulemper:
1. Vi kjenner hverandre ut og inn. Vi vet hverandres absolutte svake sider, og kan bruke dette for å såre hverandre hardt uten at noen andre forstår det.
2. Man føler seg bare som en halv person. jeg vet ikke hvordan det er for Analin, men jeg sliter i hvert fall litt med selvbildet mitt (det var verre før; det har blitt bedre nå). I mange tilfeller føler jeg at jeg trenger Analin for å gjennomføre noe.
3. En enorm konkurranseinnstilling - følelsen av å måtte være bedre enn den andre.
4. Vi ser hverandre hver eneste dag, noe som kan bli litt slitsomt i lengden. Man kan på en måte bli lei av hverandre...




Noen ganger lurer jeg på hvordan livet mitt ville ha vært hvis jeg ikke hadde hatt en tvilling. Ville jeg ha blitt en helt annen enn den jeg har utviklet meg til nå? Men misforstå meg ikke; jeg er utrolig glad for at jeg har en. Hva skulle jeg gjort uten henne?

Hvordan er livet som en ikke-tvilling?
Eller hvis det er en tvilling som leser; er du enig i det jeg skriver?


Ta vare på deg selv!
~ Bella

"I may be a twin, but I'm one of a kind"

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!