Oppdatering!

Nå er det en stund siden jeg har blogget, og det beklager jeg. Her kommer en liten oppdatering på hva som har skjedd de siste dagene! Aller først: Stryk liten...

Mandag-onsdag: Skoletur til Sauevika! Her hadde vi pappbåtkonkurranse, "tv-underholdning" (som gruppa mi failet totalt på, haha...ikke spør engang), gåtur og båttur, og jeg ble bedre kjent med Maiken, Sandra, Henriette og Monika. Noen utrolig hyggelige jenter! Jeg trikset også mye med fotball. Det er jo så lenge siden jeg har tatt meg tid til å leke slik med fotballen, og da jeg fikk muligheten til å trikse alene (eller sammen med Anders og Fredrik), grep jeg muligheten raskt! Det var så gøy, og jeg savner virkelig å spille fotball. I løpet av turen fikk jeg stadig gode tilbakemeldinger om at jeg var flink til å sparke fotball og trikse av andre elever fra skolen. Til og med fotballærerne og rektor virket tydelig imponert over meg! Det var jo litt moro, da.

Ina, Maiken, meg og Monika:)

Volleyballturnering! Laget mitt kom på 2. plass!

Pappbåten vår! Er stolt, jeg!

Likevel bar jeg et tydelig trist preg over turen.
Plutselig druknet jeg i mine egne tanker, og elevene rundt meg måtte "vekke" meg, samt spørre om alt var bra. Jeg hadde visst sett ned i bordet en god stund. Jeg har funnet ut at når jeg er trøtt og sliten, har jeg lettere for å trekke meg mer tilbake og tenke. Til tross for at jeg fikk rundt 8 timers søvn hver natt - som er langt mer enn det jeg har hatt på flere år når det er skole - fant jeg meg selv trøtt og sliten allerede ved 8-tiden. Ufattelig kjipt, og jeg mislikte sterkt at humøret mitt skulle svartne allerede så tidlig på kvelden.

På en liten øy etter en båttur. Nydelig utsikt!

Da vi kom tilbake til skolen onsdagen som var, hadde jeg en ny treningsøkt sammen med Anders. Det var en fin økt med vekt på spinning, benkpress, knebøy og balanseøvelser. Jeg syns det er så koselig at han vil trene med meg! Det føles godt, altså.

I går tok Marianne, Ida, Charlotte, Anders og jeg en tur inn til byen Fredrikstad hvor vi kjøpte oss en del nødvendige saker til internatlivet. Vi rakk derfor ikke middagen på skolen, så vi stakk inn på en kebab-restaurant slik at jeg fikk spise min aller første kebab! Og gjett hva; det var virkelig noe av det verste jeg har smakt! Altså, hvordan er det mulig å få kjøttet til å bli så vondt?! Det endte med at jeg måtte ta ut mesteparten av kjøttet, for ikke søren om jeg spiste mer av det.

Anders, Charlotte, Ida og Marianne! Vi er på vei til bussholdeplassen.

Min første - og sannsynligvis min siste - kebab.

Ida og meg på kebab-restauranten!

Samme kveld stakk jeg inn til gymsalen og øvde til auditionen jeg skal ha neste torsdag. Har jeg ikke fortalt dette tidligere? Siden SSS-klassen min skal sette opp musikalen "Grease", må lærerne finne roller til oss, og da må vi synge for dem. Jeg er enda ikke helt sikker på hvilken sang jeg skal synge, men jeg har noen forslag. Den jeg står sterkest ved, er "Sweet Goodbyes" av Krezip, men jeg øvde også på "I'll make a man out of you" fra Mulan og "Shine" av Raze. Etter en stund ringte jeg til Analin for at hun kunne hjelpe med sangforslag og til å høre hvordan jeg sang. Utrolig koselig at hun tok seg tid til å høre på meg! Jeg var alene i gymsalen, og med lys på scenen da resten av salen var mørk, ga en fin setting. Dessuten er det en så nydelig klang i gymsalen, så det er nok ikke siste gangen jeg tar turen dit for å synge for meg selv!

I dag hadde vi nok en SSS-time, og vi lærte oss mer teori om noter. Det er så utrolig interessant - jeg blir helt overveldet! Vi jobbet litt med oppgaver, om enstemmige tonearter og navnet på noter. Det var så moro! Deretter sang vi litt (hadde en ny fremføring til i dag), og gruppa mi sang Schackles! Vi fikk Berit, lærerinnen vår, til å spille piano til, og her må jeg innrømme det gikk bedre enn med forrige fremføring - for min del!

Etter å ha unnagjort internatoppgavene (jeg skal bare støvsuge møblene i peisestuen; enkelt og greit), var det tid for å ha vår første valgfagstime: JEG FIKK XCYCLING - det jeg ønsket meg!! Derfor kan jeg ha en gratis spinningsøkt på ELIXIA hver fredag! Deilig, altså. Spinningstimen var veldig bra! Likevel ble jeg litt skuffet over egen prestasjon, men jeg trøster meg selv med at det var den aller første timen. Det blir nok bedre når vi får kommet ordentlig i gang!

Da jeg var ferdig på ELIXIA, bar det seg til styrkerommet for nok en treningsøkt med Anders. Vi er blitt to gode treningsmakkere, vi! Jeg var nok ganske sliten fra før, for i dag klarte jeg ikke så mange repitisjoner på benkpress som jeg hadde håpet. Jeg tok 10 rep. på 30 kg og 4 sett (med hjelp på de siste repitisjonene på de siste settene). Jeg ble helt gåen! Gjett hvem som var klar til å spise etter en dusj, da! Jeg tok to porsjoner, og det var så god mat! Jeg hørte litt klaging på toastbrødene (eller hva det var), men jeg var så sulten at jeg bare hev det i meg. Jeg spiste faktisk seks av dem!

Resten av kvelden har jeg slappet av foran dataen og lært meg litt mer piano. Jeg prøver å lære meg "Kiss The Rain" av Yeroma, og det er virkelig en vakker sang. Tenk om jeg mestrer denne sangen på lik linje med den sangen jeg lærte meg tidligere i år; "Dire, Dire, docks" fra Mario! Da blir jeg fornøyd! Apropos Super Mario-sangen: Det er blitt kjent at jeg kan denne sangen på piano over hele skolen nå, og jeg har fått positive feedbacks fra mange elever og stipper på den! Det er jo litt staselig, da.

Sånn; da har dere fått et blikk på hva som har foregått i det siste. Nå skal jeg stikke og spille piano sammen med Carina i musikkrommet!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!