Valgfag og trening!

Herlig! Jeg kunne virkelig ikke ha blitt mer fornøyd med hva jeg fikk som valgfag! Vel, det skulle jo egentlig ikke mangle siden jeg bare fikk mine førstevalg!

Vi har tre forskjellige valgfag i uken; på mandag, tirsdag og fredag. På mandag fikk jeg volleyball, og jeg hadde min første økt i går. Det var veldig gøy, og læreren vår, Eivind, er en veldig motiverende lærer! Laget vårt hadde litt problemer med å spille sammen (må innrømme det var bedre på videregående), men da vi fikk til noe, syns jeg det var gøy! Jeg syns jeg heller ikke klarte meg så verst, og laget vårt kom oss ubeseiret gjennom hele treningsøkten! Kanskje en liiten grunn var at vi hadde Eivind på laget vårt som også var dommer, hehe. Moro var det i alle fall, og det er jo det som teller!

I dag, altså på onsdager, fikk jeg valgfaget "treningsstudio", og da trente jeg vanlig på ELIXIA. Utrolig supert at jeg fikk dette, for da kan jeg trene opp beina hver tirsdag! Det er nettopp det som er planen min. Jeg prøvde å følge den samme planen jeg brukte på videregående, men det tok lenger tid å finne frem til apparatene (treningssenteret hadde to etasjer!), og å finne riktig kg-vekt på apparatene. Jeg fikk meg likevel en veldig fin treningsøkt! Jeg må nok innrømme at dette var en finere ELIXIA enn den jeg brukte i Hønefoss, men der igjen syns jeg dette var et mer "rotete" treningssenter: Det var akkurat som om apparatene var plassert på helt tilfeldige plasser. Kanskje det er fordi jeg enda ikke har fattet systemet der enda? I alle fall likte jeg meg bedre i Hønefoss med tanke på det.

På fredager fikk jeg Xcycling som jeg har skrevet tidligere i bloggen min. Jeg er kjempefornøyd med det, og jeg elsker spinning! Følelsen man får etter å ha tatt seg helt ut på en slik trening er fabelaktig.

Nå har jeg tre obligatoriske treninger i uken, samt en del egentreninger. Det er jo så enkelt å bare ta seg en treningsøkt siden skolen har et eget styrkerom (og gymsal), spesielt siden jeg ikke har så mye annet å gjøre på fritiden (jeg hinter selvfølgelig til skolearbeid). Jeg har jo fått meg en treningsmakker, Anders, som stadig spør meg når vi tar en ny styrketreningsøkt, så jeg trener med ham ca annenhver dag. I tillegg trener jeg litt utholdenhet på egenhånd også.

Det har faktisk blitt en del trening her på skolen - mer enn det jeg hadde trodd! - og jeg trives godt med det. Det eneste store minuset med all treningen, som nesten ødelegger alt, er at jeg begynner å kjenne smerter i knærne igjen. Denne gangen kjenner jeg mest i høyre kne, altså ikke det jeg har operert engang! Flate, hva skjer med beina mine?? Hvorfor kan jeg bare ikke få holde på med det jeg liker å gjøre?! Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg regner med at jeg derfor må ta det litt rolig de neste dagene, men jeg sier langt ifra at jeg skal droppe en trening!

- Bella.

"At one point in your life you either have the thing you want, or the reasons why you don't"

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!