1. elev som holder "Dagens Ord"!!

Hver morgen, etter frokost, starter vi med en fin morgensamling. Denne morgensamlingen avsluttes med en "Dagens Ord" som en av arbeiderne her på skolen holder, noe jeg alltid gleder meg litt ekstra til. Disse er slags andakter som inneholder et godt budskap til moral og oppførsel og/eller om Gud og Jesus. Jeg setter utrolig stor pris på disse Dagens Ord'ene, og jeg har til og med begynt å skrive dem ned i en bok slik at jeg aldri vil glemme dem. På fredag spurte Berit (sanglærerinnen min, jeg regner med at dere 'by now' har skjønt det) om jeg ville holde Dagens Ord på lørdag! Jeg følte meg så utrolig stolt over at hun ville spørre meg! Selv om jeg ikke helt visste hva jeg skulle snakke om eller hvordan jeg skulle klare det, var dette en utfordring jeg virkelig satte stor pris på. Berit sa at hun trengte svar i løpet av dagen, men det tok ikke lang tid for meg å bestemme meg for at dette skulle jeg!

Fredagskvelden gikk til å gå gjennom det jeg skulle formidle. Jeg valgte å hente inspirasjonsideen fra noe jeg hørte Arild, kateketen i hjemkommunen min, fortalte på en andakt på gospelen, og heller bygge videre på den, med god hjelp fra Analin. Hun ville også holde en slik andakt for sin skole, og sammen fikk vi jobbet frem noe jeg ble utrolig fornøyd med! Jeg gledet meg faktisk til å formidle budskapet til resten av skolen!

Lørdagens morgensamling kom, og jeg merket jeg var skikkelig nervøs og skalv i hele kroppen. Hva i all verden hadde jeg rotet meg oppi denne gangen? Jeg fikk heldigvis tid til å øve gjennom det jeg skulle si (manusfritt!), samt be en liten bønn til Gud om at Han måtte være med meg, før samlingen startet, og da følte jeg følte jeg meg så klar som jeg kunne bli. Morgensamlingen startet med litt praktisk informasjon for dagen, før Berit fortalte at jeg skulle holde Dagens Ord. Jeg trådte opp, i følge med en applaus fra elevene. Aldri før har jeg snakket foran en så stor forsamling! Selv om jeg var kjempenervøs under hele 'talen' og skalv som flate, prøvde jeg å ta meg sammen og si til meg selv at jeg har et viktig budskap å fortelle til de andre. Noen gode ord til ettertanke. Jeg merket at jeg var mer skjerpet, og det gikk faktisk bedre enn jeg hadde trodd! Da jeg var ferdig fikk jeg varm applaus fra salen, og både lærerne og elevene omringet meg og roste meg opp i skyene for det jeg hadde sagt. Det var fantastisk!

Så denne dagen kunne jeg skrive ned Dagens Ord av det jeg selv fortalte. Det var utrolig stas for meg! Jeg ble skoleårets første elev som holdt Dagens Ord, og jeg både regner med og håper at dette ikke ble min siste!

- Bella

"A wise person knows that there is something to be learned from everyone"

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!