Tester utelivet for 1. gang!

På mandag var det dagen før 1. mai, og da var det mange på skolen som hadde planlagt å stikke ut på byen. Jeg hadde egentlig ikke planer om å være med ut, men mine nydelige jenter, Ina, Linn, Ida og Marianne, ønsket så gjerne at jeg skulle være med! Det ble til at jeg ombestemte meg søndagen før, både på grunn av at det ville bli en koselig kveld med vennene mine, og på grunn av 'åpenbaringen' jeg fikk på søndag; jeg skal klare å unne meg noe hyggelig en gang i blant også - jeg må slutte å være så streng mot meg selv.

Vi tok buss til Fredrikstad, og da fikk jeg kveldens første rørende opplevelse: Linn begynner å prate om gruppa vår på Facebook, den hvor vi fem + Silje, ei annen jente på skolen (som er i Hellas på linjetur med klassen sin akkurat nå) som heter "SMIIL'A". Gruppa ble opprettet for at vi seks skal klare å opprettholde kontakten etter endt folkehøyskoleår. Jeg trodde det bare var for positivitetens skyld at gruppa het "SMIIL'A", og syntes det var et helt greit, yet random navn. Selv om navnet ble gitt på grunn av dette også, lå det en dypere mening bak det som jeg plutselig fikk vite da: Bokstavene i tittelen er første bokstav i alle navnene som er med i denne vennegruppa; Silje, Marianne, Ina, Ida og Linn - OG Anabel! Jeg kunne nesten ikke fatte at jeg ble inkludert i tittelen - at JEG! Gjett om jeg smilet var stort da dette gikk opp for meg.


På vei til bussen!

Vi skulle spise klokka 20:00 på Steak House, og vi ankom Fredrikstad rundt 19:15. For å slå i hjel tiden, stakk vi inn på shoppingssenteret der. Det er ikke noe å legge skjul på at jeg faktisk er så lei shopping akkurat nå - jeg fikk mer enn nok i USA for flere uker fremover. Jeg fant meg derfor andre ting å gjøre for å få tiden til å gå; å løpe opp en rulletrapp som går nedover! Det var faktisk så moro, hehe. Takk til Ida som filmet meg, og til Ina som var øverst og så at ingen andre kom i retning rulletrappen.

Alternativ til shopping!
Så var det tid for å spise, og for en av de første gangene på lenge, bestilte jeg et måltid uten særlig påvirkning fra de andre, haha. Det eneste var vel at jeg tok pannestekte poteter som Linn også gjorde. Jeg bestilte biff indrefilet med bérnaise-saus og kryddersmør. Mens vi venter på maten, fikk jeg kveldens andre rørende opplevelse: Ina forteller om en drøm hun hadde her forleden, og jeg hører at Marianne og Ida var med i drømmen, og jeg tenkte at det er jo så klart en selvfølge. Men plutselig forteller Ina videre at, i tillegg til Linn, var også jeg med i drømmen! At JEG! Jeg kom nesten ikke over det, og smilet var - om mulig - enda større enn etter min første rørende opplevelse (Silje var nok også med i drømmen, men jeg ble sånn i ekstase over at jeg også var med i drømmen at jeg ikke fikk med meg den siste delen)! Dette kan kanskje høres merkelig ut, men jeg har alltid sett på meg selv som den av oss ikke helt hører til i vennegjengen. Det å få vite at de setter pris på meg, og at de er glade i meg for akkurat den jeg er, betyr så mye for meg. Og tenk at de ser på det som en selvfølge at jeg er med som en av de seks! Jeg tror dette faktisk er første gang siden barneskolen jeg har følt at jeg har en slik tilknytning blant venner. Ikke som en 'femte hjul på vogna'-greie, men faktisk som en del av noe så stort og betydningsfullt som en vennegjeng.
Meg, Linn og Marianne.
Ina og Ida.

Da vi fikk maten servert, åpnet jeg med å holde en liten og spontan tale. Her fortalte jeg dem om mine rørende opplevelser, hvor mye jeg setter pris på dem og hvor glad jeg er i dem. Virkelig, de kan ikke fatte hvor stort dette er for meg. Følelsen jeg får i deres nærvær av å føle meg verdsatt, er faktisk så herlig at jeg ikke har ord. Talen avsluttet med en skål, og det virket som om de andre likte talen min. Så har jeg gjort det også for første gang, hehe.


God middag!
Greit god dessert.

Etter en veldig god middag og en helt grei dessert, stakk vi bort til "Puls", utestedet vi skulle sjekke ut. Vi kom litt tidligere enn planlagt, så vi rakk en liten photo shoot på brygga før vi gikk inn som de aller første!


Liten photo shoot på brygga.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg hadde forventet meg der inne på utestedet "Puls". Forventet jeg å se en masse fullefryde ungdommer som sjanglet frem og tilbake på dansegulvet med ølglasset i hånden? Forventet jeg å se utadvendte og glade mennesker, og utvide en eventuell vennekrets? Jeg merker det er vanskelig å skrive noe her. Kanskje det bare er det at jeg har hørt at det skal være så fabelaktig og vilt herlig å være ute på byen? Uansett hvilke forventninger jeg hadde, følte jeg at jeg ikke passet inn i dette. Joda, det var moro å danse og være sammen med vennene mine, men jeg kan jo absolutt ha det minst like gøy ved å være på andre plasser enn akkurat utesteder! Dette var min aller første tur 'ut på byen', og det gjorde meg ingenting at dette ikke helt var min greie.


Koser oss på 'Puls'.

Da vi skulle tilbake til skolen da klokka var rundt 2 på natten, skulle vi ta en taxi. Vi trengte selvfølgelig en større taxi enn en vanlig siden vi var 5 stk. Marianne hadde ringt etter en, og plutselig ser vi et stort kjøretøy komme mot oss. Hun går halvveis ut i veien og veiver med hånden. Da bilen kommer nærmere, la vi plutselig merke til at det var en politibil! Haha, jeg trodde jeg skulle knekke sammen av latter - folk må jo ha trodd at jeg var full! Jeg var forresten i edru tilstand denne kvelden/natten - det har jeg glemt å nevne. Jeg er verken glad i selve alkoholsmaken eller kullsyre (drikker derfor heller ikke brus), så jeg har aldri vært full før. Men jeg har ikke noe behov for å drikke alkohol heller, og jeg føler det har aldri vært problem å si nei til det. Siden jeg har gjort meg klare tanker om dette, er det enklere å si nei også. Kanskje jeg til og med kan være til hjelp for andre som heller ikke ønsker å drikke? (Takk til Berit og Bernt) Jeg drikker ikke - og jeg er stolt av det.

Da vi kom tilbake til skolen, måtte vi ta blåseprøve. Jeg hadde alltid sett for meg en slags diger mini-maskin, akkurat som det tidligere astma-røret mitt, så jeg må innrømme jeg ble litt skuffet da jeg bare så den lille sorte puste-greia. Vi alle fem jentene fikk 0,00 i promille, selvfølgelig, og vi kunne stikke opp på hvert vårt internatrom og få en velfortjent søvn etter en utrolig koselig middag og en grei testing av utelivet i byen.

Tar promilletest.

- Bella

Kommentarer

  1. Dette var et supert blogginnlegg! Denne kvelden var helt super, spørr du meg :D God middag med gode venner, hva mer kan en ønske seg?
    - Tamarras-

    SvarSlett
  2. Du er så skjønn du, Anabel! Digger måten du skriver på :)
    Den kvelden var herlig i sammen med deg, Linn, Ida og Ina <3
    Maten smakte heilt supert! <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!