Koselig besøk hos Linn!

Ferien startet med å ta en tur til Sørlandet for å besøke Linn. Ida og Marianne tok også turen bort, så vi ble en herlig gjeng på fire! Her var vi fra onsdag til lørdag forrige uke, så vi feiret 17. mai der nede også. Det ble noen utrolig koselige dager med spennende Ligretto-spilling, fine filmer, nydelig mat, overraskende moro shopping (jeg tok VIRKELIG helt av!), og fantastisk hygge sammen med mine gode venner. Her kan dere se en bildeserie, og så forteller jeg litt mer under hvert bilde.

Analin kjørte meg til Vikersund, hvor jeg tok buss videre til Oslo bussterminal. På Oslo S møtte jeg Ida, og sammen tok vi toget til Kristiandsand! Det var godt å få godt selskap på den 5-timers lange togturen.


Så var det 17. mai, og vi fikk se hvordan dagen ble feiret i Vennesla! Her venter vi på det store skoletoget i lokalmiljøet. Fv: Linn og Marianne.

...og Ida og meg!


Linn viste oss også Sørlandsparken, og her var det rom for shopping! Jeg følte virkelig jeg tok helt av med alle posene jeg fikk med meg, haha. Men jeg visste det var noen saker jeg både trengte og måtte kjøpe, så da var det veldig greit å få det unnagjort da - jeg aner jo ikke når jeg tar meg tid til å shoppe neste gang.

Blant spillene vi spilte, fikk vi også prøve oss på nintendo-spill, som Donkey Kong, Paper Mario og Pokémon, og hvis du har fulgt bloggen min eller kjenner meg godt, vet du at jeg har en stor svakhet for tv-spill! Det var litt godt å utfordre seg på noen andre spill enn de jeg har hjemme som jeg omtrent kan ut og inn.

Haha, så typisk meg under tv-spilling; mega-konsentrert, foroverlent og all fokus rettet mot tv'en - og resten av omverdenen er av null interesse...



Mens vi spilte pokémon-spillet, kom vi plutselig over dette spillet der Rattata (?) skulle grave seg et hull i jorden ved å trykke på L og R på spillkontrollen annenhver gang. Det var først da jeg kom på at jeg hadde spilt dette tv-spillet for mange, mange år siden - hos Gyda, en veldig god venn av meg! Da spilte jeg en duell mot storebroren hennes, og med hans harde slamring på kontrollen vs. mine stille og rolige knappetrykk, vant jeg faktisk. Og da han befalte revansj - for dette måtte da bare være tilfeldighet! - vant jeg på nytt! Jeg kan huske han ble en dårlig taper, og viste sitt sinne mot stakkars Gyda; han kunne jo ikke gjøre meg noe ondt siden jeg var gjest (det gikk bra, altså). Hehe, de har nok sikkert glemt det, men det satte seg igjen hos meg siden det var litt stort å vinne mot en som var eldre enn meg.

 Linn ville også vise oss en god og sunn kafé, og vi stakk inn på "Kjøkkenskapet". Her kjøpte jeg meg en sandwich, og den var både mektig og god! Hvis en liknende kafé kommer i nærheten av der jeg bor, skal jeg gladelig ta en tur innom!



Så var turen over, og Ida, Marianne og jeg tok sammen tog tilbake til Oslo S. Turen varte i fem timer, og gjett om det var vanskelig å få tiden til å gå! Jeg brukte første tiden til å sove litt (jeg hadde enda ikke blitt uthvilt etter skoleslutt), men jeg følte det var ganske asosialt. Da jeg våknet prøvde jeg å komme på noe tidsfordriv, og plutselig kom jeg på kortspillet "Phace"; et strategisk og morsomt kortspill! Vel, enten liker du det, eller så liker du det ikke. Jeg tok sjansen på å sjekke om de likte spillet. Ingen av oss hadde med kortstokk, men jeg fant ut at vi bare kunne bruke mobilen til hverandre, og det funket veldig greit. Vi spilte det noen runder, og selv om det kanskje ikke falt heelt i smak hos dem, fikk vi iallfall noen flere minutter til å gå.

Mot slutten kom jeg igjen på en artig fortellingsvri som Analin hadde lært meg; fortelleren forteller en slags ende på en historie, og ved hjelp av mange spørsmål fra de andre, klarer de å gjette seg frem til en logisk forklaring på hvordan og hvorfor dette skjedde. F. eks: En mann ser på tv'en. Deretter går han opp, skrur på lyset, og så dør han. Hva har skjedd, og hvorfor skjer det? (her finnes det faktisk en helt logisk forklaring, så hvis du er interessert i å vite mer, ta gjerne kontakt med meg, hehe). Dette interesserte jentene litt mer, så vi holdt på med dette resten av togturen (hadde flere historier, altså).

Da vi kom til Oslo S måtte jeg stikke videre til bussen som tok meg med tilbake til Vikersund. Jeg fikk tatt et hastig, men en god avskjed med Ida og Marianne før jeg satte av sted mot bussterminalen. Takk for en utrolig koselig tur, jenter! Det var veldig fint å se dere igjen. Og så gleder jeg meg til å se dere igjen når dere kommer på besøk til meg!!

- Bella.

"Good friends are like stars. You don't always see them, but you know they're always there."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!