Kald dukkert i Tyrifjorden.

Stranden vår!

I går badet jeg i Tyrifjorden - og gjett om det var kaldere enn da jeg hadde badet i Glomma i Fredrikstad! Det at jeg pinte meg selv ved å gå et bittelite skritt for skritt, gjorde absolutt ikke saken noe bedre. Men under skulle jeg - det var jo det store målet! Jeg ble den siste jenta under vann (Andrea: venninnen fra Analins folkehøyskole, og Analin var før meg), men jeg var under, og det er det som teller.

Vi badet fra stranden vår; familien min har nemlig vår helt egne strand! Vi pleier faktisk å være her svært sjelden - vi stikker heller på en offentlig strand fem kilometer unna. Jeg har ofte spurt meg selv hvorfor vi ikke bare stikker de få hundre meterne ned og bader på stranden vår istedenfor å sykle bort til Steintangen, men jeg er virkelig ikke helt sikker. Er det fordi jeg har dårlige minner med mange mygg og knott der nede? Er det fordi Steintangen har brygge? Er det fordi det blir så ensomt på stranden vår? Da jeg i alle fall kom ned på stranden begynte jeg å stille meg selv spørsmålene igjen, fordi plassen er jo nydelig! Hvis vi bare hadde ryddet og stelt stranden, hadde vi fått en fantastisk sandstrand! Kanskje det kan være et sommermål?

- Bella.

"Bravery is not the absence of fear, it is knowing that fear gets you nowhere."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!