Treningsdag!

I dag startet jeg med valgfaget svømming! Jeg vil prøve å opprettholde svømmingen; det er nemlig veldig god trening for den skade-ivrige kroppen min, hehe.

Jeg tenkte jeg skulle begynne med seriøs trening fra første time. Jeg svømte intervaller; 100 meters svømming og 1 minutts pause. Siden jeg nesten ikke har svømt i ferien, merket jeg at svømmeutholdenheten min har gått ned igjen. Men det var jeg forberedt på å møte, så da gikk det også veldig greit! Jeg svømte 800 meter denne gangen, og jeg er fornøyd - dette er jo bare vår første økt. Denne valgfagsbolkens mål vil nok være å svømme 1000 meter på én økt. Det kan bli hardt med tanke på min ynkelige svømmeerfaring, men jeg ser på det som en god utfordring!

I dag hadde vi også årets første herlige sangtime! Jeg kunne huske hvor bra den var i fjor, så jeg gledet meg veldig til å være med denne gangen også. Og gjett om det var moro; alle elevene lo og sang med! Lærerne for sangtimene, Tormod og Leif, har virkelig lagt opp til en artig sangtime som får elevene til å glede seg til neste time - jeg merket jeg ble litt stolt av dem hvordan de nok et år fikk spredt så mye latter og glede til alle elevene.

Etter sangtimen fikk jeg med meg noen jenter (Tina, Martine og Charlotte) til å være med å øve på dansen vi har i valgfagstimene "dans" på fredagene. Dansen starter med en robotbevegelser, og det er litt vanskelig å gjøre alle bevegelsene til de forskjellige taktene i musikklåten. Det er nemlig ikke en fast rytme; lydene kommer bare sånn plutselig. Men det skal da ikke hindre meg i å klare dansen; jeg skal terpe og terpe så den sitter inne automatisk! Etter at vi hadde danset det vi hittil hadde lært noen runder, foreslo jeg at vi kunne danse én og én for hverandre slik at vi kunne komme med tilbakemeldinger. Ingen andre hadde lyst til å prøve seg, så jeg bega meg ut i det selv. Det gikk egentlig veldig greit; jeg fikk høre noe jeg kunne forbedre, og jeg fikk høre det som gikk bra. Det var faktisk akkurat det jeg ønsket å høre, og jeg ble så takknemlig for responsen! Jeg var så glad for at de turte å gi sin ærlige mening, ikke en type; "alt var perfekt, du er kjempeflink". Likevel er jeg utrolig perfeksjonist, så etter vi var ferdige med danseøkten, spurte jeg om en av dem kunne filme meg. På den måten kunne jeg også selv se hva jeg kunne forbedre. Det gjorde de gjerne, og nå har jeg fått bevegelsene mine på tape! Jeg har ikke fått tid til å se så mye på den enda, men det skal bli spennende å vurdere meg selv. Og nei; jeg legger ikke ut dansevideoen her; SÅ god er jeg ikke, haha.

Om 20 minutter skal jeg kjøre ELIXIA-bussen igjen, og da får jeg meg også en fin, liten treningsøkt. Siden jeg både har trent tidligere i dag, og at jeg har merket at jeg er i en overbelastningsfase at the moment - har faktisk vært imponerende flink til å legge meg (relativt) tidlig de siste dagene! - skal jeg ta det med ro denne økten. Jeg må klare å ikke presse meg hardt! Det er faktisk så vanskelig, det. Men jeg regner med at hvis jeg bestemmer meg for hva den gjennomsnittlige hjertefrekvensen min skal være på (skal altså trene utholdenhet), går det nok bra. Jeg må bare ikke være så streng mot meg selv.

I kveld er det Bibelgruppe for første gang i år, og det skal bli koselig å komme i gang igjen. Dessuten vil det også bli godt å kunne slappe av og og få en god asvlutning på denne dagen fylt med en del trening!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!