Oppsummering februar 2012

Aller først vil jeg gratulere Astrid, min gode romvenninne, med dagen i dag (den 3. mars - siden jeg begynte på innlegget i går, står det 2. mars øverst)! Måtte dagen fylles med mye latter og glede for henne. Under morgensamlingen kviet Astrid seg for å bli sunget for, langt verre at hun måtte stå foran skolen (men hun kom seg frem til slutt, hehe). For min del hadde jeg nok heller blitt glad for det. Du vet; siden jeg har en tvillingsøster får jeg sjelden den muligheten til å bli sunget for helt alene (min aller første gang skjedde faktisk i fjor). Men jeg tror ikke en ny mulighet byr seg i år; jeg har nemlig bursdag på en ganske hektisk og trist dag nå når jeg skal fylle 20. Det er den selveste siste dagen her på Haugetun Folkehøyskole.

Nok om det. Nå er det på tide med oppsummering av forrige måned:

Månedens høydepunkt:
Turné med klassen!


Månedens nedtur: Lite trening på grunn av akeulykken og turné.

Beste komplimenter jeg fikk:

"Du er så fin med strikk i håret! Det får frem det fine ansiktet ditt. Ta det til deg, for jeg mener det!"

"The song you were singing at the rehearsal was nice! I liked it!"


Å bli kåret til "Årets Solstråle" på folkehøyskolen, og den gode beskrivelsen som fulgte med.

"Du er jo så vakker - det går jo ikke an å bli noe vakrere."

"Jeg har alltid sett på deg som snill og åpen."


Månedens ord: Den 11. februar av Anne. Hun snakket om noe som var veldig sterkt for henne, så det er kanskje ikke best å skrive det her. Det handlet iallfall om at til tross for alt det vonde som ville skje, kan man finne en RO midt oppi all elendigheten. Denne roen finnes hos Jesus. Deretter leste hun en historie som både Berit og Marte har lest tidligere på morgensamlinger. Fortellingen har budskapet: "Rohet handler ikke om å finne fravær av storm, men å finne roen midt inne i stormen."

Månedens mest brukte ord: Flate. Jeg tror det nesten er umulig å skrive noe annet her. Kanskje jeg burde finne et nytt tema som er litt mer spennende.

Månedens latterkick: Den fikk jeg sammen med Ida og Marianne nede i (den malte? hehe) kjelleren første dagen etter vinterferien, vel tilbake på skolen. Jeg velger å ikke skrive hendelsen her, men jeg kan fortelle at jeg falt sammen på bakken og lo så kraftig at jeg fikk vondt i magen, haha! Det var jo egentlig ikke såå gøy - det må nok ha en sammenheng med at jeg i tillegg var så innmari glad for å ha kommet tilbake på skolen.

Jeg har dilla på: Kabal på mobilen. Det er fint til tidsfordriv, men jeg er passe lei nå.

Månedens mest spilte låt: "Hollywood Lie" av Hanah (generelt hele albumet; jeg har nemlig brukt det på en del av treningsøktene mine denne måneden).

Månedens mest leste blogginnlegg: "Besøk av Dagfinn Enerly!"

Så var vintermånedene ferdig for denne sesongen, og vi er inne i årets første vårmåned! Det kan virkelig synes her i Fredrikstad; snøen har smeltet bort, solen skinner på klar og blå himmel, og det er relativt varmt og godt i luften. Her på skolen har vi allerede funnet frem solbriller og fotballen, og vi inntar store mengder med D-vitaminer mens vi sitter i solveggen!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!