Øving til Grease!

Kvelden i går var utrolig deprimerende. Jeg følte at jeg sviktet de andre i SSS-klassen siden jeg ikke var i stand til å kunne danse, og jeg var så redd for at de skulle være skuffet over meg for at jeg var skadet. Hvorfor skulle de ikke være det? Jeg var jo det selv. I dag morges fant jeg ut at beinet enda ikke var i stand til gå, så jeg måtte fortsatt bruke krykkene jeg får låne av skolen.

Som jeg gruet meg til å fortelle dette til Berit; at jeg ikke kunne danse fordi jeg var skadet. Jeg var så redd for at reaksjonen ville være lik den jeg har til meg selv; oppgitt og skuffende. Men jeg måtte bare hoppe i det. Berit så krykkene mine med én gang, så hun skjønte jo at det var noe som hadde hendt. Jeg fortalte henne historien (som du kan lese HER), og jeg beklaget meg for at jeg ikke kunne være med. Så kom reaksjonen hennes - men den var annerledes enn jeg hadde sett for meg! Det var som om hun følte med meg, og hun virket ikke det spor sur på meg! Jeg skjønte det ikke - jeg syntes virkelig ikke jeg fortjente denne godheten.

I dag og fremover skal jeg avlaste beinet - og nå mener jeg det! Jeg har til og med fått Astrid til å hjelpe meg med dette: jeg skal nemlig droppe all trening - så godt som mulig - frem til Grease, og bli frisk igjen. Det er faktisk bare 12 dager til første Grease-musikal. Med tanke på overbelastningsfasen som jeg er inne i, var kanskje ikke denne skaden så dum likevel? Nå må jeg jo miste all trening fremover uansett. Kanskje det egentlig var bra at jeg ble skadet nå? Uff, nei, jeg vet ikke, jeg - jeg bare leter etter alle mulige positive sider ved skaden, hehe.

Nok om det. Mens de andre i klassen lærte seg resten av dansene, fikk jeg muligheten til å ta bilder! Her kommer endelig noen bilder som krydrer opp bloggen min. Forresten; Aina (teaterlæreren vår - ei utrolig kul dame!) danset min part i dansene, så det gikk veldig bra. Dessuten ble jeg med på det jeg klarte av dansebevegelser!

Her befinner gutta seg på scenen mens de synger "Magiske Toner" med Krish som solist! Fv: Martin, Sondre, Fredrik, Krish og Kris.

Her danser Kris og jeg mot hverandre i sangen "Rock'n Roll Party Queen". Aina, med hvit t-skjorte, danser for meg.

Slik poserer vi etter å ha sunget "Greased Lightning" med Kris i spissen! Jeg vil dermed stå på kne foran.

- Bella

"When life gives you a hundred reason to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!