Tanker om Grease!

Så er det premiere Grease i morgen, og jeg er så spent! Vi hadde generalprøve på mølla i dag, og jeg fikk rotet det skikkelig til. Før jeg skulle ut på jentescenen røk plutselig en av stroppene til nattkjolen min av, så BH'en min ble med en gang synlig. Jeg følte meg skikkelig ille til mote, og rettet på den hele tiden, samt at de andre jentene stadig falt ut av sine replikker siden pga mitt lille uhell. Kleint var det. Sett bort ifra det, klarte vi oss likevel helt greit; litt komplikasjoner under en av sangene, men ellers tror jeg det gikk ganske bra.

Jeg kan ikke fatte at tiden har gått så fort; det føles ikke ut som om det er så lenge siden vi begynte med Grease-øvingen. Det har vært helt fantastisk gøy å øve til Grease-musikalen med klassen - jeg har virkelig ikke ord for hvor BRA det har vært! Jeg har til og med hatt problemer med å sove nettene før dagene vi skal øve videre, for jeg har gledet meg så inderlig mye!

Det er nok dansingen som har vært morsomt. Ikke bare har det vært moro å danse, men det har også vært LATTERLIG morsomt! Åh, så mange latterkick vi har vært igjennom. Jeg har flere ganger utbrutt i en voldsom (!!) latterkrampe på grunn av de andres kreative danseteknikker (viktig å få frem at vi ler med og ikke av hverandre)! Se det for dere; JEG som brøler ut i latter midt i undervisningen. Litt vanskelig, ikke sant?! Hehe. Jeg er jo selvfølgelig ikke den eneste som ler - både elevene og lærerne ler like herlig! Åh, vi har virkelig hatt det moro sammen. Tenk at vi kan tulle så mye som vi gjør i skoletimene - og at det er greit! Jeg kommer virkelig til å savne dette.

Det som har vært mest utfordrende for min del, er den karakteren jeg spiller; Frenchy. Hun er så ulik min egen personlighet! Jeg må virkelig dra meg selv fullt og helt ut for å være henne best mulig. Jeg må igjen takke klassen min for den gode tryggheten jeg føler de gir meg. Hadde det ikke vært for dem, hadde jeg nok aldri turt å gi så mye av meg selv, og drite meg ut i så stor grad som jeg føler jeg gjør under all øvingen! I tillegg har vi en fantastisk teaterlærer som virkelig er flink til å lære bort. Hun imponerer meg skikkelig, og er både en stor inspirasjon og motivator bare i seg selv! Sceneøvingen hadde aldri blitt like bra uten akkurat henne - det er jeg nesten sikker på.

Flere timers øving har vi nå lagt bak oss, både i skoletimer og på fritiden, og vi merker at det har tatt på. Men selv om lysten til å øve ikke var på topp hele tiden, syns jeg vi har vært flinke til å holde fokus. Dessuten kunne jeg se at alle prøvde å leve seg inn i rollene sine etter hvert som de følte seg tryggere på sangen, på seg selv og i lag med hverandre. Til tross for at jeg aldri har sett filmen Grease før (ironisk nok), skjønte jeg hva som skulle formidles bare ved å se på skuespill-talentet til alle i klassen - og tro meg; her er det mye spill på spill! Jeg kan virkelig ikke få sagt hvor stolt jeg er av alle sammen - hver og en!

I full gang med sminkingen! Fv: Meg, Karoline, Heidi, Aina (teaterlærer), Hanna Serine og Kris.

The Pink Ladies: Frenchy (meg), Rizzo (Heidi) og Marty (Karoline).

Spisepause må også til! Fv: Sondre, Krish og Martin.

Dødtid på scenen. Fv: Martin, Kris, Fredrik, Krish, Karoline og Heidi.

Nå får jeg stikke og sy nattkjolen min. Jeg la merke til at jeg var mye mer nervøs i dag enn det jeg noen gang har vært tidligere! Først nå kommer nervene, og jeg gleder meg ikke i så stor grad til i morgen som jeg har gjort før. Jeg er så redd for å ødelegge; enten ved å si noe på feil sted eller glemme hva jeg skal si. Uff, jeg må prøve å tenke positivt nå: Jeg vet jo at jeg kan dette! Det er nok bare nervene som spiller meg et puss.

Ønsk meg lykke til, da!
- Bella.

"Every great achievement was once considered impossible."

Kommentarer

  1. Åh, så utrolig kult å lese, Anabel! Jeg skulle VIRKELIG ønske jeg kunne vært og sett på deg, men det kan jeg jo ikke :/ Du får be mamma filme deg, så jeg får sett noe av det når vi møtes igjen til jul ;)

    Savner deg allerede! Du er helt fantastisk :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!