Spenning på Greåker Fort!

I går hadde vi aktivitetsøkt, og denne gangen gikk turen opp til Greåker Fort. Selv om det var bitende kaldt ute, gjorde det fantastisk strålende været virkelig opp for kulden. Og med gode og varme klær var det ingenting man behøvde å klage på! Dessuten er det godt å komme seg ut i frisk luft når man holder seg så mye inne i skolebygget ellers.

På vei opp slo jeg følge med Aina, og det var koselig å være i hennes selskap. Praten gikk lett og ledig, og plutselig var vi oppe. Da var det tid for en lagkonkurranse! Vi fikk utdelt et kart over fortet, og det var merket noen punkter på kartet hvor vi ville finne noen bokstaver. Det var opp til oss å finne alle disse bokstavene som ville dannes til to ord som passet inn i den utdelte historiske teksten vi hadde fått om Greåker Fort. Fant vi disse to ordene, hadde vi løst lagkonkurransen. Derifra hadde vi en gøyal skattejakt i vente!


Mitt flotte lag!
Fv: Maren, Malin, Miriam, Aina og meg.


Laget mitt, bestående av Aina, Maren, Miriam, Malin og meg, jobbet oss iherdig gjennom kartet, og det var mange poster vi måtte innom. Til tross for at vi mistet hverandre (les: jeg mistet gruppen min da jeg i all iver ilte av gårde uten å tenke over at resten av gruppa måtte holde følge, hehe...), syntes jeg dette var utrolig moro. Jeg er veldig glad i slike leker/lagkonkurranser. Når vi elever kommer i aktivitet og må 'bruke hjernen' for å mestre postene (i en så enkel grad at til og med jeg kan klare det - samtidig som at det må være vanskelig nok til å måtte bryne seg litt over oppgavene). Vi hadde ikke så mye av slike leker og konkurranser i fjor, så jeg føler meg utrolig heldig som ble stipendiat; på den måten har jeg fått muligheten til å enten oppleve dette eller være med på arrangeringen av slike aktiviteter på mitt andre år her på skolen!

Selvfølgelig er en photo shoot med utsikt fra toppen et 'must' når man er her! Dette ga meg gode og sterke minner da jeg var her forrige gang; sammen med fjorårets SSS-klasse for å filme til musikkvideoen vår som aldri ble noe av, hehe.

Nyter utsikten, da. Jeg har alltid hatt en svakhet for slik et vakkert naturlandskap.

På vei ned igjen gikk jeg med Nadia, og det var også veldig koselig. Vi stakk en liten tur innom butikken på hjemveien der jeg fikk endelig kjøpt meg den etterlengtede lepomaden, hehe. Til slutt ankom vi Haugetun med kalde fingre og friske kinn, men med de gode og varme vennskapene jeg har fått meg her på skolen, var turen bare en ren fornøyelse.

Akkurat kommet inn på rommet etter en super tur i strålende vær.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!