Oppsummering desember 2012

Månedens høydepunkt: Å vite at jeg har gode venner som virkelig er glade i meg og som ønsker å være sammen med meg, de gode samtalene jeg har hatt, og å komme hjem og bare slappe helt av.

Månedens nedtur: Den harde tankeprosessen jeg gikk igjennom denne måneden, og det at jeg satte av for mye tid til å 'gjøre' - ikke til å bare 'være.'.

Månedens komplimenter: Jeg har vært veldig dårlig på å ta vare på dem denne måneden, så det blir ikke så mange denne gangen:

"Dere var utrolig flinke til å danse."

"Du var så flink! Og stemmen den var så lik Baktus også!"

De mange skriveriene jeg fikk denne måneden.

Månedens ord: Det er den Per Morten hadde en dag. Han fortalte at hvis vi hørte at noen fortelle at Jesus kom for å skape fred på jorden, måtte vi fortelle dem at der tok de fullstendig feil.

"Tro ikke at jeg har kommet for å skape fred på jorden! Nei, snarere tvert imot." Mat 10,34.

"Jeg etterlater meg en gave, og det er fred. Dere skal få av min fred, den freden som ingen her i verden kan gi dere. Derfor skal dere ikke være urolige og redde." Joh 14,27.

Jesus ikke kom til jorden for å skape fred der, men for at vi kunne få fred i hjertene våre.

Månedens modigste hendelse: Hm, i slutten av måneden ble jeg flinkere til å gjøre hva jeg selv ville, ikke hva jeg visste ville glede andre. Det syns jeg føltes veldig godt, nesten litt annerledes, og det er virkelig et steg i den riktige retningen.

Månedens pinligste hendelse: Det må vel ha vært å opptre som Baktus i underholdningsinnslaget med Karius og Baktus. Jeg måtte virkelig bevege meg langt utenfor komfortsonen min!

Månedens latterkick: De fikk jeg da Charlotte og jeg forberedte "Karius og Baktus"-innslaget på julemiddagen på Haugetun Folkehøyskole, hehe. Jeg sier bare 'oppkast'-lydene til Charlotte, og mine klodrete forsøk på å være morsom. Ellers må jeg også medgi at jeg lo veldig godt av Analins fantastisk latterlige imitering av både Gjertrud og Olaf fra "The Julekalender": "Hau, hau, hau" og "og majones og, og!" Haha, jeg lo like godt hver gang!!

Jeg har dilla på: Å tenke over hva jeg egentlig vil for meg selv.

Månedens mest spilte låt: "Jul'kortet" av DDE. Jeg tenker alltid på Fredrik fra den første SSS-klassen min når jeg hører denne sangen. For en nydelig sangtekst - de tar jammen virkeligheten på kornet!

Månedens mest leste blogginnlegg: "Sangoppdrag i Asker!". Ikke vet jeg hvorfor dette blogginnlegget har fått så stor popularitet akkurat denne måneden, men slik er det visst. Faktisk så var det sangoppdrag i Oslo, ikke Asker, men det var ikke noe stress altså. Det var Analin og jeg som ble spurt om å synge på en filippinsk messe der inne. Utrolig koselig, men sangmessig kunne det vel ha gått bedre, haha.

Månedens bilde:


Et forferdelig lite pent bilde av meg, men bildet gir meg faktisk så mange gode minner og følelser. Her befinner jeg meg ute på verandaen min på skolen og ser mislykket etter stjerneskudd sammen med mine gode venner, hehe. BV: Miriam og Maren. FV: Tone Charlotte, Malin og meg.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!