Bilder fra Trondheimsturen!

Jeg fant plutselig ut at hvis jeg åpnet bloggerprofilen min i en annen nettleser en "Internet Explorer", kan jeg laste ned bilder! Her kommer jeg derfor med en liten bildeoppdatering fra da jeg var i Trondheim sammen med de gode venninnene mine Miriam og Tone Charlotte! Du kan lese mer om turen HER.

Her har vi akkurat ankommet hjemmet til
Miriam etter en lang dag med togreise.

Første dagen vår i Trondheim, og
vi stikker til Trondheim Sentrum!

Vi tok oss en tur innom Nidarosdomen! Jeg fikk tydelig
flash backs fra da jeg var der forrige gang med krykker.

Med utsikt over Trondheim Sentrum! Jeg må fortelle historien bak dette bildet: Jeg tok på selvutløser og satte den på søppelkassen foran oss, men første gangen gikk det mennesker rett foran oss, så det ble mislykket. Jeg tok den derfor på igjen, og da merket jeg at de samme menneskene som gikk foran oss, snudde seg og gikk mot oss igjen. De kom nærmere og nærmere samtidig som kameraet telte ned mot å ta bilde, og plutselig tar den ene av dem frem hånden og tydelig viser at han er på vei til å ta kameraet... De neste tidels sekundene gikk utrolig fort; jeg klarte ikke å reagere noe, og jeg bare smilte som en tosk videre mot kameraet mens hjertet mitt fløy til topps og pulsen gjorde sitt beste på å holde følge. Men så snudde han ansiktet mot oss, smilte lurt og bare gikk videre. Litt av en opplevelse, den gjorde iallfall inntrykk på meg.

Så var vi inne på senteret, og her var det stort! Da jeg så disse vakre lysene som hang ned fra taket, streifet minnene fra Haugetun Folkehøyskole og de samme slags lysene som henger ned fra glasshuset. Det er virkelig et nydelig syn, og jeg kommer nok til å savne dette når årets jul står for døren.

Vi tok turen innom kafeen som har blitt kåret til
verdens koseligste kafé! "Baklandets Skydsstation".

Vi spiste sveler på kafeen, og de var faktisk helt fantastisk gode!!
Jeg tror dette må være de aller beste svelene jeg noen gang har smakt.

Vi kom også over en genial sykkelheis jeg aldri har sett maken til! Det var en utrolig bratt bakke dere kan se på bildet over, men hektet du sykkelhjulet i bakken i midten av det gule, kunne du bli dratt opp bakken ved hjelp av denne heisen! Jeg syns den var helt genial.

Vi fikk også spilt noen spill! Her har vi "Kongen på haugen",
og det var faktisk et overraskende artig spill!

Vi spilte også "Hatt over hatt"! Utrolig moro og minnerikt å spille dette spillet igjen, selv om
ferdighetene mine var på bånn der jeg tapte strøkent mot en suveren Miriam.

Jeg fikk meg en ny hårsveis! Forandring fryder, er det ikke
slik det sies? Takk til Tone Charlotte for hennes talent for hårfrisyrer!

Så var det tid for å spise ute! Vi tok middagen hjemme hos Miriam, men kjøpte oss desserten på Egon Tårnet. Vi tok dermed heisen opp, og befant oss på toppen av dette tårnet! Herifra fikk vi god oversikt over hele Trondheimsområdet - etasjen vi satt på snurret også rundt, så vi fikk virkelig en nydelig oversikt over hele det vakre Trondheimsområdet med gatelykter eller lys fra vinduer som brøt ut av det mørke kveldsteppet som hadde lagt seg over hele området.

Photo shoot i heisen opp til restauranten Egon Tårnet.

Mitt livs første banansplit!! Den var god.

På besøk hos den hyggelige bestemoren til Miriam!
Her hadde vi det utrolig koselig!!

Siste kvelden hos Miriam ble det spurt om hva vi skulle gjøre. Jeg spurte om vi kunne gå en tur ute, fordi jeg syntes det var så koselig å gå tur og prate sammen med dem. De sa ikke imot, så vi gjorde det! Vi stoppet opp ved en isbane like i nærheten, og en ny photo shoot stod for døren, hehe. Se på dem! Er de ikke rett og slett nydelige?

Etter vår fjerde dag i Trondheim var det på tide å begynne på reisen tilbake til Haugetun Folkehøyskole! Her har vi akkurat ankommet Oslo S. Takk for en herlig tur! Da er det bare å glede seg til sommerferien hvor neste gathering blir på Sørlandet hos Tone Charlotte!

Joo, en ting til slutt; gjennom hele turen undret Tone Charlotte og jeg oss over denne merkelig tittelen på avisen. Vi klarte ikke å forstå hva det stod - mor Miriam måtte fortelle det til oss! Ved første blikk var jeg sikker på at det måtte stå: "Udresfeabifen". Klarer du å skjønne hva det står for noe? Jeg skriver svaret i begynnelsen av neste innlegg!