Haugetun Folkehøyskole! Vil du verves?

Er du glad i å synge, trives på scenen og ønsker å utvikle sangstemmen din? Spiller du mye fotball og syns treningsleir til varmere strøk høres spennende ut? Drømmer du om å oppleve verdenen og sette deg inn i utenlandsk kultur? Liker du å trene og vil utfordre deg innenfor nye treningssjangre du kanskje ikke har vært borte i før, samt få et innblikk innenfor kosthold og ernæring? Finner du læren om helse-, psykologi og sosialfag interessant og vil få et større innblikk i det? Har du lyst til å være med på å gjøre en forskjell i verden; hjelpe fattige mennesker til en bedre hverdag - og å kunne se at det du gjør har en betydning for dem? Hvis noe av dette fattet din interesse, er Haugetun Folkehøyskole det du burde søke på til neste år!
 
 
Haugetun folkehøyskole ligger utenfor Fredrikstad på et koselig og landlig område med en herlig utsikt over en arm av Glomma. Internatskolen har flotte rom for elevene; man kan få dobbelt- eller enkeltrom, og man kan få bad på rommet hvis det er ønske for det. Ellers kan man finne koselige tv-stuer, tekjøkken på internatfløyen, skolekjøkken med stort utvalg for å lage seg hva det skulle være, formingsrom hvor du kan finne frem kreativiteten inne i deg, og styrkerom og gymsal. I tillegg er det trådløst nettverk over hele skolen!

Skolen har seks ulike linjer:

Sang Scene Studio: Vekt på vokal

Fotball: Et klasserom bestående av gress
(Haugetuns bilde)

Middelhavet: Med reiser til Spania, Italia og Hellas
(Haugetuns bilde)
 
Puls: Fokus på trening og ernæring
(Haugetuns bilde)
 
Helse, psykologi og sosial: Bli bedre kjent med deg selv
(Annas bilde)
 
Destinasjon Latin-Amerika: En reiselinje med mening!
(Haugetuns bilde)

Du kan lese mer om hver linje på skolens hjemmeside: www.haugetun.no.

Selv har jeg bare gått på skolens musikklinje, så det er denne linjen jeg først og fremst vil presentere. Jeg skal prøve å ikke ta helt av mens jeg forteller om hvor fantastisk denne linjen er! - men heller rolig og rasjonelt beskrive herligheten! Kremt, jeg mener selvsagt linjen "Sang Scene Studio".

SANG SCENE STUDIO
Dette er linjen jeg har vært en trofast tilhører til i to år (dette året er jeg stipendiat her). Jeg ble så innmari glad i linjens opplegg, reisene, lærerne og utfordringene vi møtte som var med på å utvikle meg til et sterkere menneske scenemessig. På denne linjen får du opptrådt på flere konserter for resten av skolen, sunget inn i studio som du også kan gjøre på fritiden ellers, oppleve hvordan turnélivet er som tar deg med til andre deler av Norge, være med i en musikal og opptre for flere barneskoler i nærområdet, og komponere en sang, blant mye annet. Nevnte jeg også at den spennende utenlandsturen går til USA, nærmere bestemt New York og New Orleans? På denne linjen blir du bedre kjent med stemmen din og får vite hvordan du kan bruke den både selv (teknikk) og i forhold til andre (gehør). Du trenger ikke å være en profesjonell sanger for å måtte komme inn (jeg kom jo inn, hehe) - det eneste du trenger er motivasjonen for læring og utvikling, og som til slutt kan ende i mestring!

Årets musikal: Kolibrikongen. Denne musikalen
blir til neste år også - dere må glede dere!!
 
 
Fjorårets tur til USA! Fantastiske Times Square!

 En av konsertene våre fra turneen i fjor. 

Her kan du ta lese noen blogginnlegg som jeg har skrevet tidligere fra både skolens og linjens store og små begivenheter. Ta gjerne en titt på mine opplevelser og tanker fra

- Mine første inntrykk av Haugetun fhs.
- Skoletur til Sauevika!
- Musikalen 2012!
- Sørlandsturné 2012!
- USA-tur 2012!
- Vanlig dag på Haugetun fhs!

Alt i alt kan jeg bare si at jeg er helt fantastisk og ubeskrivelig fornøyd med å ha valgt å gå på Haugetun Folkehøyskole. Jeg startet på folkehøyskole fordi jeg trengte en pause fra det evinnelige skolearbeidet mitt, og å komme til et nytt sted med blanke ark. Tidligere hadde jeg stadig hørt at folkehøyskoleåret er det beste man har, man skaffer seg venner for livet, og man blir bedre kjent med seg selv, men det er først når jeg kan se tilbake på tiden jeg har lagt bak meg på Haugetun Folkehøyskole at jeg forstår meningen bak ordene og hvor sant det faktisk er. Jeg er både ufattelig glad og utrolig stolt over å være en elev på Haugetun. Med det fantastiske, omsorgsfulle og varme personalet som man rett og slett blir glad i under skoleåret, kan jeg se tilbake på alt det denne skolen har gitt meg i livet. All den styrken jeg har fått, både i den kristne tro og i selvbildet mitt, og det jeg har lært om hva som virkelig kan måles i verdier i livet; ikke i karakterer og prestasjoner, men i vennskap og det å ha det bra med seg selv. Hvem hadde jeg vært og hvordan hadde det gått med meg hvis jeg ikke hadde blitt tatt inn under skolens trygge og varme vinger? Jeg er glad jeg slipper å finne svar på dette spørsmålet. Haugetun Folkehøyskole har virkelig gitt meg et - nei, to!! - år for livet, og jeg har ikke annet å si enn at jeg anbefaler denne skolen på det varmeste!

Hvis denne skolen høres spennende ut, eller om underbevisstheten din skriker til deg at dette er skolen du må søke på, kan du ta kontakt med meg! Jeg verver deg mer enn gjerne! Du kan også ta en titt på skolens hjemmeside her: www.haugetun.no. Og hvem vet? Kanskje du søker og blir elev her til neste år? Kanskje du også blir like Haugetun-frelst som det jeg og alle de andre som har gått her tidligere har blitt? Det er bare en måte å finne ut det på, hehe...

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!