Russeuken 2012!

Fyy flate, så utrolig moro det var med denne russeuka!! Det ble vel ekstra morsomt for meg siden jeg også hadde bestemt meg for å utrette mye på disse dagene! Jeg følte nemlig ikke at jeg fikk så mye ut av den ordentlige russetiden min, altså i fjor. Mens andre stakk ut på fest, russesamlinger, eller ett eller annet, brukte jeg tiden på skolearbeid. Den eneste russeknuten jeg fikk tatt, var å holde meg edru under russetiden - og det var jo ikke noe stress for min del. Poenget er; siden jeg nå fikk en ny sjanse til å gjenoppleve russetiden (i en viss grad, i alle fall), ville jeg benytte meg av muligheten så mye som mulig. Jeg ville ta igjen for den tiden jeg mistet i fjor. Det ble derfor til at Marianne og jeg dro denne russetiden fullstendig ut, og vi hadde det faktisk så moro!! Jeg tror ikke denne russetiden hadde vært like artig hadde jeg ikke hatt Marianne med meg.

Her kan dere se knutene vi tok. Etterpå forteller jeg historien bak dem, hehe.

#1: Snakk en annen dialekt i to timer
#2: Gå bort til en random og spør om autograf, med innlevelse
#3: Sov en natt i vaskekjelleren
#4: Spis frokost i skolegården
#5: Arranger macarena under en morgensamling
#6: Opptre på lærerværelset i lunsjen
#7: Ta internatoppgaven til noen i elevrådet
#8: Start hver setning med: "Sannelig jeg sier deg" i en time
#9: Vask rommet til noen i elevrådet
#10: Massere en i elevrådet i minst 15 minutter
#11: Sov en natt på et rom som ikke er ditt
#12: Spis frokost i et tre
#13: Gå med bart en hel skoledag
#14: Være edru hele russetiden
#15: Gå med russeklær hele perioden


#1: Snakk en annen dialekt i to timer:
Jeg snakket forferdelig bergensk - jeg vet ikke engang om det var bergensk. Fortjente jeg egentlig knute i det hele tatt? Om ikke annet gjorde jeg i alle fall mitt beste.

#2: Gå bort til en random og spør om autograf:
Jeg gikk bort til ei jente som var noen år yngre enn meg, og jeg trodde det ville gå helt greit. Jeg bare: "Næmmen, har ikkje eg sett deg før? På tv'en eller noko? Du, kunne ikkje eg få autografen din?" (utførte russeknute #1 på denne tiden også). Og plutselig bare snur hun ryggen til meg og går en annen vei. Jeg følger forsiktig etter henne, men hun ga ikke tegn til å ville gi meg oppmerksomhet i det hele tatt. Jeg måtte bare gå tilbake til de andre... Nevnte jeg at dette foregikk i en offentlig dagligvarebutikk?! Flate, det var så himla kleint. Heldigvis fant jeg en gutt litt eldre enn meg på vei tilbake til skolen som jeg fikk mot til å spørre, og han ga meg det.


#3: Sov en natt i vaskekjelleren:
Da Marianne og jeg fortalte at vi skulle sove der nede, fikk vi høre at det var modig gjort av oss. Det har nemlig blitt sagt at det spøker der nede. Ikke det at jeg ikke tror på slike ting (har hatt noen uforklarlige opplevelser hjemme, som du kan lese om HER), men det skremte meg ikke. Det eneste var at det tok litt tid før jeg sovnet, på grunn av lyset fra nødutgangsskiltet, men da jeg endelig sovnet, etter 60-90 minutter, sov jeg godt hele natten rundt.


#4: Spis frokost i skolegården:
Vi var kjempeheldige! Det var oppholdsvær da vi spiste, men det regnet både før OG etter frokosten vår!

#5: Arranger macarena under en morgensamling:
Dette var i alle fall kleint! Jeg gjorde denne knuten med Marianne og Linn. Linn satte plutselig på musikken, og vi spratt opp fra stolene våre og foran samlingen! Så "gira" som vi var, oppfordret vi andre til å være med: "Ja, kom igjen, reis dere opp!!". Men ingen ble med. Ikke lærerne heller (fikk høre i ettertid at de ikke hadde skjønt med en gang at vi var ute etter å fiske russeknuter, så de trodde visst vi gjorde dette for moro skyld. En sa til oss: "Dere har vel lært at denne gjengen ikke blir med på slike ting", haha. Hva man må gjennomgå for knutenes skyld.

#6: Opptre på lærerværelset i lunsjen:
Dette var jo iallfall litt koselig, da! Marianne og jeg valgte å synge sangen "My Bonnie", fordi den kunne jeg på gitar. Jeg følte det hadde blitt enda kleinere (enn det faktisk allerede var) hvis vi hadde sunget helt tørt. Det gikk veldig greit, og lærerne sang med oss i refrengene; en av lærerne tok til og med bilde av oss, som sannsynligvis kommer opp på hjemmesiden til skolen, hehe.

#7: Ta internatoppgaven til noen i elevrådet:
Jeg tok internatplikten til selve elevrådslederen, og det var den samme internatoppgaven jeg hadde forrige gang: Å vaske gulvet i korridorfløyen min. For min del syntes jeg det var koselig å gjøre dette igjen. Jeg likte faktisk denne internatplikten.

#8: Start hver setning med: "Sannelig jeg sier deg" i en time:
Det gikk også veldig greit, men jeg fikk høre etter hvert: "Må du virkelig starte hver setning med det?". Det var ei som jeg hadde en samtale med som visstnok ble lei av å høre startssetningen min hele tiden, hehe.

#9: Vask rommet til noen i elevrådet, og #10: Massere en i elevrådet i minst 15 minutter:
Dette gjorde jeg for elevrådsrepresentanten fra min egen klasse, Karoline. Det var jo egentlig helt greit å gjøre dette. Å vaske rommet gikk fort da vi var to (Marianne og meg, selvfølgelig); jeg tok gulvet og hun tørket støv. Masseringen gikk også fint - håper jeg, hehe.


#11: Sov en natt på et rom som ikke er ditt:
Igjen tok jeg med meg puten og soveposen for å ligge inne hos Linn denne natten. Det var litt bedre her enn forrige natten; for det første var det iallfall ingenting som holdt meg våken, og for det andre hadde jeg det koselig i Linns selskap.


#12: Spis frokost i et tre:
Marianne og jeg smurte oss et rundstykke hver, tok med oss en tekopp og stakk ut til treet vi hadde sett oss ut dagen i forveien. Og plutselig la jeg merke til at jeg har en liten form for høydeskrekk også. Jeg fikk satt fra meg tekoppen på en gren, men det skulle jeg aldri ha gjort; da jeg skulle ta den opp, mistet jeg kontrollen, og den falt ned i bakken noen meter under - og selvfølgelig fikk den rukket å helle hele teen over det ene beinet og skoen min. Det var derfor jeg valgte rundstykke og ikke yoghurt til frokost. For et søl det kunne ha blitt.


#13: Gå med bart en hel skoledag:
Vi har jo lørdagsundervisning, så Marianne og jeg valgte denne dagen. Utrolig bra undervisning denne lørdagen! Plutselig sier foredragsholderen: "Når jeg ser på dere, kan jeg bare se flotte mennesker" (det hang selvfølgelig godt med til undervisningen hans). Plutselig ser han ekstra nøye på meg, og fortsetter: "Til og med de med bart!" Jeg ble så flau at jeg måtte trekke blikket fra ham og ned i stolen ved siden av meg, haha.


#14: Være edru hele russetiden, og #15: Gå med russeklær hele perioden:
Dette var jo det som det lå minst stress i å utføre. Det var bare å slenge på seg russebuksa hver dag (heldigvis skulle vi ikke filme til musikkvideoen med klassen, for da hadde jeg nok skiftet), og jeg syntes nesten det var litt for lett/feigt å få en knute bare for å holde meg edru. Men knute er knute!

På lørdagskvelden var det tid for kåringer! Det var kåring for beste bilde, beste film, og for den som hadde tatt flest kåringer. Jeg vant beste bilde, Marianne vant beste film, og vi begge vant for flest knuter, haha! Det var så genialt. Egentlig skulle jeg ha fått premien for beste video, siden det var jeg som filmet Marianne da hun skulle kjøpe kondom - KUN ved hjelp av kroppsspråk - mens Marianne skulle hatt premien for beste bilde da jeg satt i treet og spiste frokost. Men det var jo egentlig ett fett; premien var lik uansett. Vi utførte også like mange knuter, selv om vi ikke tok de samme knutene. Vi bestemte oss for å gå med samme uttellingen siden vi hadde tatt de fleste knutene sammen. De få andre som i det hele tatt gadd å ta noen knuter, tok bare rundt 2-3 stk. Det var bare Marianne og jeg som dro den fullstendig ut.

 Russedagenes beste bilde for knutetakingen!


 Gjett hvor navnet mitt og Marianne befinner seg!



Premiedryss! Alkoholfri drikke (med kullsyre, så Marianne fikk hele flasken), sjokolademedalje og sjokoladeegg.

Jeg takker skolens elevråd for en fin russeuke!

- Bella.

Kommentarer

  1. Så bra innlegg! Vart rørt når eg las dette. <3 Du er no søt. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!