BRA DAG!!

I dag har jeg hatt en helt fantastisk dag!! Dagen har virkelig vært helt super - fra start til slutt!

1. økt startet med volleyball. Vi var bare litt over halve klassen, grunnet en liten kommunikasjonssvikt med læreren. Men jeg syns det er en dårlig unnskyldning. Det var nok mange som valgte å misforstå for å kunne ta seg fri. Men det skal jeg ikke ta opp her. Volleyballaget jeg kom på, tapte alle settene, jeg spilte så dårlig at det var helt flaut (helt sant!), men likevel syns jeg det var gøy å spille! Volleyball er jo en utrolig herlig sport i seg selv.

I 2. økt så Anny, Analin og jeg på en film ang. fordypningsemnet vi har i norsk: Charlie og sjokoladefabrikken (den eldste versjonen). Det var så mye som var forandret fra boken, som faktisk gjorde filmen noe dårligere. Jeg merket etter hvert at jeg ble overrasket hvis jeg fant noe som var likt fra boken! Men dette er jo egentlig veldig bra, for da har vi mye å skrive om.

I 3. økt gikk vi tre til noen butikker i Hønefoss for å spørre om de ville sponse Ringeriksnatten '11. Ringeriksnatten 2011 er en fotballcup som min klasse skal arrangere (et av læreplanmålene), som jeg vil komme tilbake til senere i blogglivet mitt! Da jeg kom tilbake i klasserommet, møtte Jørgen meg - en klassekamerat jeg skal instruere noen gymøkter for 9-10-åringer sammen med - og fortalte at vi hadde blitt spurt om å instruere i dag; vi, som egentlig ikke skulle instruere før neste uke! Du vet; jeg som egentlig liker å ha kontroll og en forutsigbarhet (eller hva det enn kalles), ble litt smånervøs av tanken. Men jeg så på det som en utfordring, og svarte ja!

En time etter var smårollingene klare, og vi startet gymøkten. Fy flate som det krydde av energi og ellevillitet i dem! Skal si det var vanskelig å få has på dem! Jeg fikk ikke en så god følelse av økten i ettertid, og sa til meg selv at jeg ville bli fornøyd - og heldig - med en 4'er. Vi fikk 5-!!

Etter instruksjonen stakk jeg og trente på ELIXIA. Halvannen times økt der jeg trente skadeforebyggende for beina. Syykt bra og hard økt! Jeg tok meg helt ut på øvelsene, og klarte nesten ikke å gå fra ett styrkeapparat til et annet, for beina var så utslitte! Det er digg det - da snakker vi om å få et godt utbytte av treningen!

Så vendte jeg snuten hjem til Modum igjen. På bussen var det en utrolig hyggelig bussjåfør som virkelig gjorde det han kunne for at vi passasjerere skulle få en best mulig behagelig og sikker tur. Det skulle ha vært flere av slike mennesker - som gir av seg selv! Der har jeg enda mye å lære. Jeg gikk ikke av i Vikersund, men i Åmot, for jeg skulle på et planleggingsmøte angående et arrangement jeg ble spurt om å være leder for. Lys Våken heter arrangementet, og jeg kan virkelig ikke vente til å være med på dette! Det høres så sinnsykt bra ut, og vi virker som en god gjeng med ledere som jeg gleder meg å tilbringe tid sammen med! Jeg møtte også mange kjente og kjære fjes der i Åmot. Mennesker jeg ser opp til, og som jeg er så glad for - og stolt over - at jeg har blitt kjent med.

Nå er jeg hjemme på Askerud Gård. Jeg får ta og legge meg, jeg skal nemlig ha en heldagsprøve i nynorsk i morgen. Grunnet alt som skjedde i dag, fikk jeg ikke tid til lekser. Og vet du hva?? Jeg tror ikke jeg har kjent følelsen av den dårlige samvittigheten over å ikke ha gjort lekser i hele dag! Jeg vet egentlig ikke om det er bra eller ikke, men det er i alle fall herlig å ikke ha den over meg på den samme slitsomme måten som i fjor.

Jeg er så glad for at jeg er den jeg er, og at jeg har fått muligheten til å leve et så rikt liv! Rikt på de flotte menneskene jeg kjenner. Rikt på den gode gleden og energien jeg mottar hver dag på skolen, treninger og gospeløvelser. Rikt på de egenskapene og evnene som gjør meg til meg.

Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom blogginnlegget mitt! Og takk for at DU er med på å gjøre livet mitt godt og verdt å leve!

Ta vare på deg selv!
~ Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!