NY LESESTRATEGI!

Ja, klokken er nesten 1.00, og jeg vet jeg burde legge meg nå, men jeg ble nettopp ferdig med å skrive notater til kap. 17 i historie - Politisk utvikling i Europa, og jeg vil så gjerne fortelle noe jeg har lært meg!

Da jeg skulle starte på siste del av kapittelet, kom Iselin på besøk. Hun hjalp meg med leksene - det er et ganske tungt kapittel!

"Din kunnskap er på topp, du vet jo alt, det er så fett,
for når vi spør deg om en ting så svarer du oss lett
"
- En del av konfirmasjonssangen Analin og jeg skrev til Iselin, som nevnt i forrige innlegg.

Nok om det. Hun lærte meg en ny lesestrategi! Istedenfor å skrive masse tekst som aldri vil komme til å sette seg fast i hodet mitt, kunne jeg lage figurer og formler som illustrerte en historie! For det første hjalp dette meg til å huske og forstå mer av innholdet, og for det andre er dette bare figurer; det er jeg som må kunne forklare hva det menes med hver figur og formel, noe som igjen peker tilbake på at jeg har forstått stoffet!

Fra side opp til side ned med tettskreven tekst...


Til mange figurer og symboler! Er dette forståelig? hehe.

Jeg skulle gjerne forklart hva jeg mener med figurene, men nå må jeg legge meg. Jeg får ta det senere en gang. Tusen takk for at du lærte meg dette, Iselin, og at du hjalp meg med leksene - det satte jeg fantastisk stor pris på! :)

God natt, kjære lesere! Jeg ønsker deg en god uke!
~ Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!