Karakterkortet!

Jeg har fått tilbake karakterkortet, og jeg skal virkelig si at jeg er fornøyd! Jeg har seriøst jobbet hardt dette skoleåret - du aner ikke!! Det er så ufattelig deilig å tenke tilbake på dette skoleåret og være fornøyd, for jeg har virkelig prioritert skolearbeid fremfor alt annet!

Selvfølgelig klarte jeg å se feil på karakterkortet, noe som førte til en ufattelig flau situasjon fra min side. Jeg trodde jeg hadde fått 5 i treningslære, så jeg spurte læreren om jeg kunne få en begrunnelse for karakteren. Jeg kan fortsatt huske det forbausede uttrykket han ga meg da jeg fortalte det, men sa at vi kunne snakke sammen. Vi avtalte å møtes etter siste skoleøkt på skolen. Da skoledagen var over, stakk jeg opp på lærerens kontor, og vi satte oss ute i korridoren. Mens han fikk på dataen med noen internett-problemer (det er lite nett på skolen for tiden), kom det en annen lærer forbi og sier spøkefullt; "Det er vel bare A'er her, vel?". Og så svarer læreren min: "Hehe, og så vil de ha en begrunnelse for det også!" Jeg stusset over dette, for jeg hadde jo ikke fått toppkarakter; jeg hadde fått 5... Men jeg droppet å si noe. Da han omsider kom seg på Skolearena, hvor karakterene lå, viste han meg at jeg hadde fått en 6'er! "Hva? Tuller du?!", utbrøt jeg. Det kom helt overraskende på meg, og skal si jeg strålte da jeg så det! Han sa at hvis det sto feil på skolearenaen min, måtte jeg sende han en melding (noe som jeg sjekket med én gang, og der sto det selvfølgelig ikke feil...). Men flate, eller; det var så ufattelig pinlig også - han trodde jo at jeg ville ha en begrunnelse på hvorfor jeg fikk 6, haha! Jeg dør av min egen dumhet.

Da jeg kom ut i skolegården, var jeg så glad og lykkelig, samtidig som jeg måtte smile og le for meg selv av hele situasjonen. Jeg hadde så lyst for å fortelle det til noen, men det var jo ikke én person i omkretsen min! Omsider kom Analin, og da jeg fortalte det til henne, knakk vi sammen i latter begge to!

Alt i alt er jeg strålende fornøyd med karakterkortet. Jeg vet jeg har gjort mitt beste: Jeg har jobbet knallhardt, og endelig - ENDELIG!! - kan jeg avslutte med å si helt ærlig: Det var virkelig verdt det.

En stor "sommeren-er-i-anmarsj-og-jeg-kan-nesten-ikke-vente"-hilsen fra
~ Bella

Kommentarer

  1. Du er topp uansett karakterer, men selvsagt veldig fortjent at du fikk igjen for alt du har jobbet og stått på! Nå håper jeg sommeren blir flott og at du kan nyte den og gjøre masse annet enn skolearbeid! :)

    SvarSlett
  2. HAHA, da du fortalte det kilte det i alle lemmer. HAHA! "Jeg SKAL ha begrunnelse for at jeg er så flink!"

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Kari :) Så koselig! Ja, og turnéen til Tyskland blir en fantastisk god start på ferien! :D

    Hahahaha, LilleEilert ;D Uff, jeg hadde seriøst lyst til å synke ned i jorden med en gang han viste meg karakteren!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!