MOT til å glede-dagen!

Som jeg har gledet meg til denne dagen! I dag fant jeg også ut hvem som oppfant denne dagen - en gutt på min alder som bor i Trondheim. Jeg har møtt ham et par ganger da jeg jobbet på Norway Cup som en "Ungdom med MOT". Jeg syns virkelig han burde være stolt! Dette er blitt en av mine (og helt sikkert mange andres også) favorittdager!

I dag var tanken å glede elever og lærere på skolen min med pepperkaker! Ved busskiftet i Vikersund, tenkte Analin og jeg å stikke innom Eurospar og kjøpe inn pepperkaker. Men vi endret fort mening - har du sett prisen?? Det kostet 27,50 kr per boks!! Da ventet vi heller til vi kom til Hønefoss - det kunne da umulig bli dyrere enn dette!

I storefri, på 70 minutter, skyndte vi oss til Kuben og kjøpte tre pepperkakebokser på ICA - prisen var på 9,50 per boks; vi fikk tre pepperkakebokser på ICA for prisen til én på Eurospar! Det var nesten for utrolig til å være sant.

Men nok om det. Analin og jeg gikk først opp på lærerværelset, der vi sto utenfor døren en god stund. Vi (eller var det bare meg?) var så nervøse! Men jeg kunne ikke skjønne hvorfor - vi gjorde jo dette for å glede dem! Etter noen minutter, tok vi (les; jeg) MOTet til oss, banket på døren og tuslet inn. Der holdt vi en kort, liten tale (vi hadde forberedt oss på forhånd) om hva MOT til å glede-dagen var for noe, før vi delte ut pepperkaker til de som ville ha. Mens vi gikk rundt, fikk vi applaus fra lærerne! Det var en så herlig følelse, og jeg ble så glad! Vi hadde kommet oss over den verste kneiken (som var det første stedet vi gikk til) - nå var det bare å komme seg videre og spre glede på resten av skolen!

Vi brukte hele storefri på dette, og responsen var virkelig verdt de 30 kronene! Vi fikk mer applaus fra klasser, de smilte; vi kunne se på ansiktene at folk ble glade for denne lille gleden, og vi fikk til og med klemmer - av lærere! MOT til å glede-dagen gleder ikke bare de jeg gleder - den gleder like mye, om ikke mer, meg selv også!

På vei hjem, ga vi bussjåføren som kjørte oss fra Vikersund-hjem pepperkaker, og det var faktisk Roar! Deretter ga vi litt til naboene også. Hjemme fortalte mamma at hun også hadde gjort noe denne dagen; hun hadde nemlig kjøpt blomster til pappa, og hun tenkte å lage vafler til oss når Analin kommer hjem fra trening og jeg forhåpentligvis (men mest sannynligvis ikke) er ferdig med lekser. Skal si jeg ble imponert over henne! Det gjorde meg også glad.

Har du også gledet noen i dag?

Ta vare på deg selv!
~ Bella

"Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things"

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!