Takketale for dagen

Til at humøret var skikkelig på bånn i dag morges, har det bygd seg utrolig langt opp bare i løpet av dagen! Takk til den gode fysioterapeuten min som erkjente min innsats for alt jeg gjør og for alt jeg kjemper. Takk for at du fortalte meg at du ser jeg er pliktoppfyllende og samvittighetsfull, samt at du fortalte meg at jeg må ta det rolig når jeg merker jeg kjører meg selv for hardt. Takk til alle mine flotte korvenner som tar seg tid til å prate med meg, til å bry seg om meg og til å vise interesse for meg. Takk til min kjære Oddo som lytter med åpne ører til min verden fylt med tanker og følelser. Takk for at du vil meg alt godt og heier på meg for til å finne frem det beste i meg selv.

Jeg vil legge ved en vakker salme som jeg fikk for første gang hørt i dag på korøvelsens andakt. Takk til gode Randi som delte det med oss. Det er salme nr 497 i den nye salmeboken. Den gjorde meg rørt til tårer og snakket rett til hjertet mitt.

Herre, til deg får jeg komme
T:Christer Hultgren
O: Vidar Kristensen

Herre, til deg får jeg komme,
stille meg åpen for deg.
Jeg kan ikke skjule det minste,
du kjenner hver tanke i meg.
Men enda du vet

om min skrøpelighet,
får jeg likevel komme som jeg er.
All din tale er sann,
og den gjør at jeg kan
være trygg på at du har meg kjær.

Herre, til deg kan jeg bringe
alt det som tynger min sjel.
Du vil ta byrdene fra meg, 
ja, du vil bære dem selv.
Min skyld tok du med
på ditt kors da du led
for at jeg skulle leve og ha fred.
Å, jeg ber at du må
gi meg kraft til å gå
der hvor du, Herre, gir meg beskjed.

Herre, til deg får jeg komme
når mine dager er slutt. 
Tenk, da skal jeg bo i din himmel
med alle som tror på deg, Gud.
Så trygt å få tro
at bønnenes bro
skal vise meg veien dit du er.
Men mest er jeg glad
at de løfter du gav
gjør meg trygg på at du har meg kjær.

God natt, verden! Takk for en fin dag.
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!