Min bruk av studiedag.

Nok en studiedag (altså ikke skoledag, men hjemmedag) startet dagen både hos og sammen med André. Da han stakk på jobb, ble jeg værende igjen i leiligheten hans hvor jeg tok for meg medikamentregning. Jeg regnet gamle eksamener, og det overrasket meg hvor enkle de var! Det kan hende det var fordi jeg regnet de eldste, og at de dermed er utdaterte, men likevel; det ga meg en ganske god følelse. Til tross for disse relativt enkle oppgavene, mestret jeg å regne feil. KJIPE, slurvefeil. Jeg leste ikke oppgaven nøye nok, så istedenfor å regne en legemiddeldose hvor legen hadde rekvirert 8 mg/kg/døgn og pasienten veide 72 kg, klarte jeg å lese at pasienten veide 75 kg. Er det mulig, jeg kan ikke gjøre slike slurvefeil! Denne eksamenen krever at alt er 100 % riktig for at jeg ikke skal stryke, og da er det skamfullt å gjøre slike feil! Men hodet mitt blir jo selvfølgelig mer skjerpet på selve eksamensdagen. Slik regning i trygge omgivelser hjemme (jeg tilbringer jo mye tid hos André, så jeg begynner nesten å se denne leiligheten som et nytt alternativt hjem nå, hehe) blir jo noe helt annet.

Etter å ha regnet meg igjennom tre eksamener, snodde klokken seg over 11, og jeg bega meg vestover. Jeg tok banen til Majorstuen, hvor sykkelen min ventet meg, og stakk på min andre fysioterapitime. Det ble ikke så mye trening og øvelser denne gangen, men heller mer prating om progresjonen min før han ga meg flere utfordrende styrke- og stabiliserende øvelser for kneet. Jeg syns han er utrolig dyktig på sitt felt, og jeg føler jeg får mye ut av timene hans!

Da jeg kom tilbake til hybelen, ventet pensumbøkene mine meg, nok en gang. Jeg begynte med boken "Legemidler og bruken av dem", leste ferdig et kapittel jeg hadde begynt på tidligere denne uken, og fullførte studiespørsmålene på temaet. Deretter gikk jeg i gang og leste flere sider av boken "Undersøkelser ved sykdom" i kapittelet "Medisinsk-biokjemiske undersøkelser". Lesingen tok meg resten av kvelden, men jeg klarte å bli ferdig med kapittelet! Aah, det var ekstremt godt. Da er planen å stå opp litt tidligere i morgen slik at jeg før skolestart kan begynne besvarelsen av studiespørsmålene på det jeg har lest i kveld! 

Det har en tendens til å bli overfylt på skrivebordet når jeg leser. Denne
gangen la jeg meg på sengen og leste - og det gikk faktisk overraskende bra!

Boken min; "Undersøkelser ved sykdom"!

Beklager for et kjedelig innlegg. Tenkte bare at det er lenge siden dere har hørt ordentlig fra meg, så ville skrive litt om hva dagene går med til. Det monotone og, jeg vil si, småkjedelige innlegget mitt preges av at jeg er trøtt og bare gleder meg til å stupe til sengs, men jeg har det veldig, veldig bra! Morgendagen blir grei, fredagen kommer til å bli gledelig, helgen kommer til å bli fin, og mandagen kommer til å bli spennende. Orker ikke å skrive noe mer om det nå, men jeg skal prøve å oppdatere snart igjen!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!