Eksamensdag nr. 1: plan.

I dag hadde jeg siste skoledag før selve eksamensrushet som vil pågå i 13 dager! Det er to store eksamener med én på fredag neste uke, og den siste på torsdag om 13 dager.  I dag hadde jeg en tung dag med mye dansk, men den ene lærerinnen vi hadde, klarte faktisk å berolige meg med hennes råd og veiledning til eksamen. Og som uttrykket jeg holder meg fast ved sier: "enten så går det bra - eller så går det over", så vil alt gå seg til til slutt. Så begynte vi å diskutere i plenum om hvordan man skal forberede seg de neste dagene før eksamen, og det ene forslaget var å sette opp en plan om morgenen over hva man ønsker å komme seg igjennom i løpet av dagen. Det syntes jeg var en god plan! Det blir altså ikke mye blogging for tiden fremover, men dette tenkte jeg at jeg kunne prøve å dele med dere hver dag, samt vurderingen på kvelden! Jeg tror det kan være en god motivasjon for min del også! Jeg vet likevel ikke om jeg får lagt ut planen hver dag, men her er iallfall dag 1, så da har jeg et utgangspunkt om ikke annet.

- Skoledag kl. 8:45-14:00.
- Gjøre siste studiespørsmål til tema 7: lese 20 sider og gjøre de første 5 spørsmålene angående farmakologien til infeksjonssykdommer.
- Besvare raskt studiespørsmålene til tema 1: legemiddelhåndtering; felleskatalogen.
- Lage kortere notater til  studiespørsmålene til tema 1 (selve eksamensnotatene): både  til generell farmakologi og lovverk.
- Lese igjennom Analins skriveoppgave.

Nå er klokken litt over 18, og jeg sitter på bussen som skal ta meg hjem til a mor og'n far :) Det skal bli så godt å komme hjem igjen, jeg gleder meg skikkelig! Selvfølgelig skal jeg jo bare gjøre skolearbeid, men med miljøforandringer kan det bli litt fint å jobbe også, vil jeg tro. Jeg har ikke fått gjort alt på planen enda, så det skal bli spennende å se om jeg rekker alt innen dagens sol har gått ned.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!