En søvnløs natt på flyplassen.

Klokken er halv tre på natten, og det er stille og rolig her på Oslo Lufthavn. I løpet av den siste halvtimen begynner folk å innta området, og det fylles sakte, men sikkert opp med behagelig støy rundt meg. På en måte er det ganske spennende å sitte her for meg selv og se hvordan flyplassen våkner til live. Selv sitter jeg på en kafé og nipper til min tredje kopp kaffe denne natten med studiespørsmålene for pensum til eksamenen om to uker som mitt trivelige selskap.

Turen hit gikk fint. Jeg stakk hjemmefra like etter kl. 23:00, spiste en mindre god burger og pommes frites (rakk ikke å spise før jeg dro) på flytoget og fant veien inn på lufthavnen. Etter at den forvirrende Bella brukte tid på å hente ut billett (med god hjelp av André på telefon, hehe) og finne ut at innsjekkingskoffertsgreia ikke begynte før kl. 3., kom jeg i samtale med en hyggelig mann som hjalp meg med å feste bagasjelappen til kofferten min. Sammen pratet vi om alt og livet. Jeg syns det er spennende å møte nye mennesker. Det gir meg ofte nye perspektiver og syn på livet og andre ting generelt. Etter å ha snakket med ham i en time stakk han ut for å røyke, mens jeg fant meg veien hit til kafeen. Jeg ble sliten av å stå statisk så lenge, og jeg merket jeg kunne trenge litt kaffe. Natten var jo ennå ung!

Og her er jeg nå. Snart kan jeg bevege meg sakte bort for å levere kofferten. Jeg merker at hodet mitt er betydelig redusert og lav på energi, og det vil bli spennende å se hvordan jeg vil takle dagen som venter meg i Frankrike sammen med André og hans kjære familie. Først er det mellomlanding i Danmark (merker jeg er spent på hvordan jeg vil klare å finne frem i Danmark med mange "uforståelige" dansktalende mennesker (les: det er jo egentlig bare jeg som er helt elendig i å forstå dansk!), men det går seg vel til. Har halvveis planlagt å snakke engelsk der borte, så slipper jeg det problemet, hehee. Men enda er det 3 hele timer til flyet tar av her fra Oslo. I mellomtiden er det flere studiespørsmål som venter på oppmerksomheten min.

Hvordan det gikk på eksamenen jeg hadde i medikamentregning i går, spør du? Joda, jeg er ganske sikker på at det gikk greit. Jeg hadde fått samme svar på alle oppgavene som to andre i klassen (det var til og med ei som sa at jeg hadde besvart en av oppgavene bra!), og selv satt jeg igjen med en god og beroligende følelse da jeg leverte. Jeg satser på at det gikk bra og legger den litt på hylla for å sette av plass til de neste eksamenene. Men først er det Frankrike som står for tur! Det skal bli så koselig å møte Andrés familie igjen, og å oppleve Frankrike! Åh, som jeg gleder meg!!

Sov godt videre, Norge! Jeg våker over natten.

- Bella.

(Bilde 1: sitter på flytoget fra Oslo S. Bilde 2: rigget meg gidt til på kafeen på flyplassen)

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!