3 mnd. siden operasjon.

I dag er det nøyaktig tre måneder siden korsbåndsoperasjonen i høyrekneet mitt. Knestatus? Fortsatt stivt, smertefullt å gå ned trapper, ustabilt til en viss grad, og det å bare kunne gå har jeg enda ikke fått automatikk i - altså at jeg slipper å tenke på å gå riktig mens jeg går. I tillegg har kneet en tendens til å riste om natten også, interessant nok. Men det blir selvfølgelig feil å klage, dette er jo min egen feil. Dessuten er det ikke noe å gjøre med det nå. Det gjelder derfor å fokusere på fremtiden og hva jeg kan gjøre med den!

Jeg var hos fysioterapeuten i dag. Jeg la frem knesituasjonen min for ham og fortalte om smertene og ustabiliteten, samt hvordan jeg hadde trent i det siste. Fysioterapeuten beroliget meg med at jeg fortsatt var i riktig retning og hadde fått en progresjon både siden første time hos ham og fra forrige time."Dette tar tid, du må bare være tålmodig", fortalte han meg med sin rolige og vennlige stemme. Jeg merket det gjorde meg utrolig godt. Jeg er på rett spor - jeg må bare fortsette å gå på dette sporet.

Så ja. Snart skal jeg ut i praksis på sykehus (medisinsk avdeling), og til helgen er det Frankrike-tur, så jeg må være flink til å prioritere trening fremover. For tiden klarer jeg å presse inn to treninger i uken, og jeg må si meg rimelig fornøyd med det! Det blir spennende å se hvordan treningsintensiteten blir nå som jeg går inn i eksamensperioden.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!