The odds are EVER in my favor

(Noen som vet hvor jeg har hentet inspirasjonen fra?)

Nå sitter jeg på bussen på vei til Oslo. Analin var så god og kjørte meg til Vikersund kl 7:40 på morgenkvisten i dag, slik at jeg rakk bussen 7:55 med liten margin.

Det var tilfeldigvis et relativt stort hull i bakken, og av alle steder bussen kunne ha parkert, stod den perfekt rett før inngangen til bussen - og av alle steder jeg kunne ha tråkket, mestret jeg å tråkke rett ned i dette hullet. Av alle odds for å få skader, både store og små, går dem alltid i min retning. Det er akkurat som om kroppen ser seg ut alle muligheter for hvordan jeg kan få nye skader, og deretter sørge for at det skjer!

Jeg tok meg altså en tur nedenom hullet og falt halvveis inn i bussen - med leggen hardt inn mot trappeavsatsen. Guriland, som det sved, men jeg bare bare smilte og lo det vekk mens jeg bestilte billett. Jeg ville ikke kikke ned på leggen min, for jeg ønsket jo ikke trekke oppmerksomhet rundt bare en filleting, som det sikkert var. Bussjåføren var likevel hyggelig ogspurte hvordan det gikk, og jeg kan huske han så ned på leggen min.

Da jeg fikk satt meg - helt forrest, selvfølgelig - tok jeg for første gang et lite øyekast ned på leggen min for å vurdere hvor stor skaden var. Og der ja, i tillegg til at blodet silte ned fra såret, hadde det kommet en hevelse der. Flash backs fra da jeg var borti et liknende uhell på Tysklandsturneen kom sterkt tilbake, og jeg har jo fått et fint sårmerke som minne bare noen cm over mitt nye sår.

Selv om det nå er en halvannen time siden skaden inntraff, svir det fortsatt. Supert, nå har jeg fått en etsende høyrelegg, og venstrefoten er fortsatt øm etter at jeg klarte å tråkke på en spikerliknende greie fra gårsdagen. Nå er det nok egentlig bare å satse på at knærne ikke svikter, haha!

Joda, bussturen gikk jo for så vidt veldig fint. Jeg møtte Odd, malersjefen på sommerjobben til Analin, så jeg fikk jo en hyggelig prat sammen med ham. Det fikk meg jo til å tenke på noe annet enn såret som så sårt skrek etter oppmerksomheten min. Odd tok seg tid til å snakke med meg, og det var utrolig koselig! Han virker som et veldig hyggelig menneske.

Nå er jeg sstraks på Oslo bussterminal, så jeg får forberede meg på å gå av snart. Forresten; hvis noen av mine kjente eller kjære er på Norway Cup på enten mandag eller tirsdag, ta dere en tur innom MOT-standen mellom kl. 11-18! Jeg jobber der da, hehe. Lag en strålende dag!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!