LATTERLIG nedtur!

Fyy flate, så HIMLA kjipt! Denne uka som har vært så fantastisk bra - med herlige treningsøkter og relativt mye søvn - og så skulle det ende opp med noe så surt. Det eneste gode som kom ut av dette, er at jeg har ledd så ufattelig kraftig av det hele; ikke fordi det var så knallmorsomt, men fordi det var så latterlig og uvirkelig at det nesten ikke var til å tro!

Da Analin og jeg kom hjem fra en helt grei skoledag, tok vi hybelrengjøringen. Utrolig digg å få tatt den, og når vi er to, går det dobbelt så fort også! Deretter tok jeg en dusj, stelte meg og gjorde meg klar til å dra til Modum igjen, for kveldens gospeløvelse - med god samvittighet i bakhodet om at hele hybelrengjøringen var ferdiggjort. Absolutt ingenting skulle hindre oss i å komme på øvelsen, og absolutt ingenting skulle hindre oss i å ta fra oss gleden ved å synge sammen med resten av gospelkoret! Vi stod på bussholdeplassen (som skulle ta oss med til sentrum før vi tar Drammen-bussen tilbake til Vikersund) allerede 6 minutter før bussen skulle komme (bussen kommer 18:12, og bussen fra Hønefoss sentrum går derifra 18:20), og vi var sikre på at alt var i orden. Det var nesten for enkelt til å være sant! Og gjett hva?! Det var det.

Da vi hadde stått en god stund og sunget noen sanger i kulden, merket vi at bussen var sen. Vi sjekket klokken, og den var 18:17! Vi begynte å bli smånervøse, og dobbeltsjekket busstabellen. Der stod det at bussen kom 18:23 istedenfor 18:12. Gjett om vi ble sjokkerte; vi hadde jo tatt denne bussen så mange ganger tidligere! Vi forhørte oss litt med bussjåførinnen da bussen omsider kom, og hun fortalte at det hadde blitt en endring på busstidene denne høsten. Likevel gikk vi inn i bussen, og satt med det lille håpet vi hadde igjen om at Drammen-bussen var forsinket (som den noen ganger pleier å være), slik at vi ville rekke den likevel. Men så heldige var vi ikke. Da vi ankom Hønefoss sentrum, var det ingen buss som var der - vi var jo allerede 6 minutter forsinket, så det kom jo egentlig ikke som noe sjokk. Det var da latterkrampen startet. Analin og jeg lo og lo, og egentlig kan jeg ikke si helt sikkert hva vi lo av! Vi lo seriøst bare av alt vi sa og alt vi gjorde, og etter hvert lo vi til og med av måten vi lo på!

Latterkrampen holdt på helt til vi nådde døren tilbake til hybelen, og vi hadde vært oppe i butikken i tillegg! Hele situasjonen var bare helt latterlig. Jeg vet ikke om det egentlig hadde gått opp for meg før jeg kom tilbake til hybelen. Altså; jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå hvorfor dette skal være så surt. Jeg skal jo ta bussen som går 19:50, så jeg kommer bare i underkant av halvannen time for sent til gospelen. Men tenk deg; jeg har gledet meg til denne øvelsen med Heggen Gospel helt siden fredag forrige uke (da den forrige gospeløvelsen var), og denne øvelsen er virkelig ukens største høydepunkt! Det kan være vanskelig å forstå dette for deg som kanskje har et utenfraperspektiv. Men tro meg; har du et innenfraperspektiv, skjønner du LETT hva jeg snakker om! Ta gjerne en tur innom Vikersund Menighetssenter på en kald og mørk fredagskveld fra kl. 19:00-22:00, så skjønner du kanskje litt mer om den herligheten jeg opplever i samværet med Heggen Gospel som jeg prøver å formidle!

Igjen vil jeg minne om at det er konsert i Modum Kulturhus kl. 19:30-21:00 med Nina-Jeanette Dalen og Heggen Gospel! Det kommer til å bli knallbra, og jeg anbefaler deg virkelig å komme!

Ha en strålende kveld!
~ Bella :)

"Vi vet at Heggen Gospel kan, og når koret bare vil; da er det faktisk helt utrolig hva vi i gospelen kan få til!"

Kommentarer

  1. Det var godt dere kom dere på gospelen til slutt :D Det er sant, man må være en del av gospelgjengen for å skjønne at dette er et høydepunkt i uka! Kommer du/dere på eldstesamling neste fredag eller?
    Konserten i går ble konge :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!