Et nytt og selvstendig valg; MITT valg.

I år, som de sju foregående årene, har jeg alltid vært med og sunget sammen med Heggen Gospel på gudstjenesten den 24. desember, og det er derfor en øvelse på lille julaften. Nå når jeg går på skole i Fredrikstad og ikke kommer hjem før rett før julaften, får jeg lite øving før denne store dagen. Jeg husker spesielt i fjor at dette kom spesielt tydelig frem. Jeg rakk også bare øvelsen den 23. desember før julaften, og selv om det var godt å komme meg igjennom sangene vi skulle synge, merket jeg likevel at da jeg kom opp foran den stivpyntede menneskemassen som befant seg i kirken, hadde jeg ikke kontroll over hva jeg skulle synge. Jeg kunne jo knapt sangteksten! Joda, jeg kunne jo "Deilig er jorden" som vi synger hvert år, men det dukker alltid opp nye sanger på repertoaret utenfor de tradisjonelle. Man føler seg så ille til mote når man står på en scene og ikke kan det man skal fremføre - det er faktisk så fælt å måtte grue seg til å entre scenen.

DERFOR fant jeg ut i går at jeg ikke ville være med Heggen Gospel i år. Jeg lærte både fra i fjor OG fra de siste dagene at jeg ikke orker å stresse meg opp med å ta på meg nok et 'gjøremål', og enda verre at jeg vet jeg bare kommer til å gjøre det halvveis. Da jeg fortalte Analin om dette valget jeg hadde tatt, var det akkurat som om en tung byrde lettet seg fra skuldrene mine. Det føltes så deilig å ta dette valget. Det gjorde at jeg kunne glede meg over denne dagen sammen med familien min, samt at jeg slipper å nesten grue meg til morgendagens gudstjeneste (jeg skal jo selvfølgelig være med, men denne gangen skal jeg sitte under hele gudstjenesten)! Og selv om kanskje vennene mine fra Heggen Gospel vil sette seg spørsmål ved valget mitt, står jeg på mitt. Det er dette som føles riktig for meg selv. Åhh, jentegjengen fra skolen hadde blitt såå stolte av meg hvis de visste om dette!! Jeg ble faktisk ganske stolt av meg selv nå også, hehe. Og jeg skal bli flinkere til å ta egne og selvstendige valg på det nye året som ligger i vente for å verne om meg selv og mine behov. Det kommer faktisk til å bli litt av en utfordring! Men akkurat dette målet er jeg virkelig villig til å strekke meg langt for å klare.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!