Skogstur med pappa!

Nå har jeg akkurat hjulpet pappa med sitt arbeid i skogen. Vi holdt på i omtrent fire timer, og i starten var det også ganske kaldt, selv om solen skinte. Du tenker kanskje: "Æsj, så kjedelig og lenge!" Men det var ikke det. Jeg hadde gledet meg til denne turen, og den ble faktisk bedre enn planlagt!

Jeg visste det var veldig kaldt ute, så jeg kledde godt på meg. Jeg trodde vi skulle plante trær, noe som jeg ikke hadde gjort på kanskje to år, så jeg hadde sett litt frem til å gjøre det igjen. Men jeg fant fort ut at det ikke var det vi skulle gjøre. Pappa skulle hugge vekk trær i skogen for å tjene penger. Da måtte vi finne skogsgrensene til våre naboer, og merke hvilke trær som ligger i vårt område og hvilke som ikke var våre blant de som lå i grenseland.

Det var helt imponerende å se hvordan pappa fant seg frem i skogen! Han visste nøyaktig hvor hver grense-greie var (kan ikke huske navnet for øyeblikket), og selv om denne greia bare sto noen få meter fra meg, hadde jeg problemer med å se den... Pappa lærte meg også mye om skogen og hvordan pengeinntjeningen med huggingen av trær fungerte. Jeg fant dette utrolig interessant! Når jeg blir eldre, skal jo jeg (eller Analin - det er jo hun som er odelsjenta) overta gården, og da er det veldig nyttig å vite litt om skogen vi eier også!

Timene gikk relativt fort (i hvert fall i begynnelsen), og etter at vi hadde svippet en tur oppom hytta vår og fått skrevet i hytteboken, bega vi oss på turen ned igjen. Det hadde nå blitt varmt i været, så jeg begynte å føle meg ganske varm innvendig.
Omsider kom gården vår til syne, og hjemme ventet en flink tvilingssøster som hadde tatt seg av husarbeidet hjemme :)
Ta vare på deg selv!
~ Bella

"The quality of a father can be seen in the goals, dreams and aspirations he sets not only for himself, but for his family"

Kommentarer

  1. Aww, skogsturene med pappa.. Jeg vil på en sånn tur igjen!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!