Noen som kan gi litt krefter til meg?

Åh, så sliten jeg er. Vi hadde heldagsprøve i treningslære i dag, på mesteparten av det vi har gått gjennom fra både 1. klasse og dette året her. I og med dette også er et avsluttende fag er jeg nødt til å holde meg skjerpet for å få den karakteren jeg så inderlig ønsker i faget.

Du vil ikke tro hvor mye arbeid jeg har lagt i dette. Analin og jeg lagde på en måte vår egen læringsstrategi; vi leste gjennom alle kapitlene vi ville få i delen uten hjelemidler, og skrev notater til målene ("etter å ha lest dette kapittelet, skal du kunne"). Etter å ha gjort dette, fant vi noen spørsmål vi spurte læreren om dagen i forveien, og så gikk vi igjennom notatene flere ganger. Denne metoden funket egentlig ganske bra! Dessuten må jeg innrømme at treningslære er ett av de mest interessante fagene jeg har i år, så lesingen ble ikke kjedelig, bare hardt, tungt og mye.

Jeg har lyst til å slappe av, men jeg har ikke tid. Neste tirsdag er det heldagsprøve i realfagsmatematikk (og hvis du husker, fikk jeg ikke så god karakter på halvdagsprøven...) og til fredag har jeg muntlig prøve i fransk, og i og med at lytteprøven på fredagen som var, gikk ufattelig dårlig, må jeg klare å gjøre det bra her også. Jeg må øve masse i dag, for i morgen drar jeg tilbake til Modum på fotballtrening, og da blir det ikke mye tid igjen til lekselesing. Dessuten har jeg et koselig besøk av foreldrene mine i dag, og vi har tenkt til å øvelseskjøre senere i kveld.

Jeg skulle ønske det gikk an å skaffe seg energi på boks. Jeg er kjempesliten, og tanken på at de neste to-tre ukene vil bli harde skolemessig, tapper enda flere krefter fra meg. Jeg må klare å holde det oppe. Det er nå de viktigste prøvene er foran meg. Jeg beklager lite blogging for tiden, men nå vet du hvorfor.

Ta vare på deg selv!
~ Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!