(mis)liker ferier!

Så klart, det er utrolig deilig med ferier - du vet, det å kunne slappe heelt av, det å hente igjen krefter som skolen har tatt fra deg og det å endelig ha tid til å gjøre ting som du liker å gjøre - ha litt tid til deg selv. Men ferien har også sin ulempe; den stadig dårlige samvittigheten for å ikke gjøre lekser eller at jeg ikke trener.

Ja, jeg vet det er patetisk, men jeg kan virkelig ikke noe for det. Det går ikke én dag uten at jeg tenker "hvorfor driver jeg ikke med mer fornuftige ting?" Jeg går stadig rundt og har denne tanken i bakhodet med hva jeg enn driver med. Men hva skal jeg gjøre? Jeg er alltid så sliten etter ukene med skole, så jeg trenger virkelig noen dager hvor jeg slapper helt av og legger skolen på hylla. Problemet er at da kommer samvittigheten snikende - hvis det er det man kan kalle det - og jeg sliter hardt med å bli kvitt den!

Heldigvis har jeg ikke fått så altfor mange prøver eller annet skolearbeid rett etter påskeferien, så det har ikke vært så mye å gjøre. Derimot har jeg jo ikke tatt Førerprøven enda, og den skulle jeg ha tatt for måneder siden. Så denne ferien har vært preget av dét stresset. Analin og jeg har kjøpt en sånn test på nettet, så fra og med i går har vi øvd masse, og jeg har nå "bestått" den opptil fire ganger på rad. Jeg er ikke helt sikker på når jeg tar den store prøven, men det blir nok ikke så altfor lenge til.

Nei, jeg får vel prøve testen på nettet igjen. Jeg finner stadig nye spørsmål jeg ikke har vært borti før. Jeg har vært ufattelig dårlig på å skrive blogginlegg i det siste, og jeg skal skjerpe meg på det - prøve, i det minste...

Nyt de siste dagene i påskeferien!
~ Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!