Mamma og pappa på besøk!

Dagen begynte med en skikkelig seig og demotiverende treningsøkt på treningssenteret. Etter å ha fått den hersens leggstrekken kraftig tilbake atter en gang (måtte tidligere denne uken halte rundt på jobb), merker jeg at jeg sliter med å komme meg på trening for tiden. Det er kjedelig nok kun å utføre styrke- og skadeforebyggende trening for knær økt ut og økt inn, men i en viss tid hadde jeg iallfall løpingen jeg kunne glede meg både til og over. Nå, med leggstrekken i tillegg, kan jeg ikke løpe engang, så hvor skal jeg da finne motivasjonen hen? Det er ganske utrolig at jeg klarer å kommer meg på trening, syns jeg. Om én uke er det nøyaktig ett år siden jeg opererte kneet mitt, og jeg merker jeg har blandede følelser for det. Har jeg kommet så langt som jeg burde med mine forutsetninger? Burde jeg være fornøyd med egen innsats for opptrening og selvoppbygging? Jeg tar den tankeprosessen senere.

Likevel fikk jeg en opptursmelding rett før trening. Mamma og pappa skulle besøke mormor i dag, og lurte på om de kunne ta seg en tur og besøke lillejenta si etterpå! Jeg vurderte litt å møte dem hos mormor, men jeg droppet det for heller å rydde og vaske leiligheten, samt lage middag til de kom. Da jeg kom hjem fra treningsøkten, tok jeg en deilig dusj, ordnet noen praktiske saker før jeg gikk i gang med å vaske leiligheten. Det var deilig å få gjort! Så å si rett etter at jeg var ferdig med leilighetsrengjøring, sendte mamma melding om at de dro fra mormor, og da passet det perfekt å begynne med middagen! Jeg lagde søtpotetsuppe igjen siden jeg hadde igjen en del rester fra forrige gang jeg lagde det. Dessuten fikk jeg muligheten til å perfeksjonere mengden av grønnsakene slik at alle smakene skulle komme bedre til (les: ikke lage en ny ingefærsuppe, hehe).

Søtpotetsuppe! Smaken på suppen ble bedre denne gangen, syns jeg. Her putrer suppen til grønnsaksbitene blir såpass møre at jeg kan bruke stavmikseren for å få en jevn og klumpfri suppe.

Som jeg gledet meg til å se igjen mamma og pappa! En liten del av meg husket at det var finalen i "Skal Vi Danse", noe mamma og pappa ser fast på hver lørdag, så jeg både håpet og regnet med de ville se dette hos meg. Og så satset jeg på et slag kortspill, noe som er familiekvalitetstid på sitt høyeste. Og som sagt, så gjort, kvelden ble akkurat slik som jeg ønsket!

Mamma, pappa og jeg spiller en omgang Tress&Flush, og denne gangen vant jeg, hurra!

Deretter samlet vi oss foran TV'en da det var klart for "Skal Vi Danse".

Klokken er snart 23:30, og dagen utartet seg til å bli noe helt annet enn det jeg hadde forestilt meg. Den ble enda bedre og mer hjertevarm enn jeg hadde trodd den kunne bli! Jeg er så heldig som har foreldre som tar seg spontanbesøk til meg! Tusen takk for en superkoselig og verdifull ettermiddag og kveld, kjære mamma og pappa mi! Som jeg er glad i dere.

Kveldsstemning i heimen.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!