Fortell meg

Det har vært et par tøffe uker i det siste. På mandag fant jeg meg selv gråte alene og åpenlyst på kafé - jeg som aldri gråter offentlig! Selv om mandager pleier å være ukens høydepunkt med øvelse med Kor Major, har det vært vanskelig å glede seg over øvelsen med alle de andre tankene i hodet. Uansett, med ukens eneste fridag i dag, har jeg tid til å sette meg godt til rette i sofaen, lytte til nydelig musikk fra Casting Crowns og reflektere over hvor godt livet er. For livet er så vakkert! Det er bare noen ganger litt vanskelig å ha øynene til å se det.

Jeg legger ved et dikt som beskriver godt de mellommenneskelige verdiene som er viktige for å bygge hverandre opp. Jeg tenkte diktet ville passe så godt til dette innlegget.


FORTELL MEG
Fortell meg 
at jeg er noe,
at jeg kan noe,
at jeg betyr noe.

Fortell meg det.

Ikke fortell meg
det jeg gjorde,
eller det jeg kunne gjort,
eller det jeg burde eller skulle gjort.

Nei, ikke fortell meg det.

Fortell meg heller
at jeg er noe,
at jeg kan noe,
at jeg betyr noe.

Fortell meg heller det.

Jeg trenger det,
skjønner du.
Jeg trenger det så sårt.
Jeg trenger en søyle av trygghet
å lene meg mot gjennom livet.

Jeg trenger det,
skjønner du,
for det er så værhardt å leve!

- Ragnhild Bakke Whaale.


Ønsker dere en god dag!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!