Sosialt på kjøkkenet!

Jeg føler jeg ikke har blitt ordentlig kjent med "naboene" mine enda. Ofte føler jeg meg faktisk alene her i korridoren. Det er aldri kø på badet om morgenen, og jeg har som oftest hele kjøkkenet for meg selv når jeg lager middag - selv om jeg lager middag når det vanligvis er middagstid. Først når jeg lukker døren etter meg etter å ha funnet meg litt mat eller vært en tur på toalettet, kan jeg høre at dørene åpner seg i naborommene....akkurat som om vi unngår hverandre...

Men i dag var April inne på kjøkkenet da jeg skulle inn for å lage meg mat! Hun kokte seg grøt mens jeg mekket sammen mitt eget måltid: jeg stekte "fish and crisp" (salg på Rema 1000; 3 pakker for 100 kr - har kjent på at jeg har spist mye fish and crisp i det siste, hehe), kokte ris og lagde en stor og god salat for flere dager. Mens jeg lagde salaten utbryter plutselig April; "du lager deg alltid ordentlig middag hver gang jeg møter deg på kjøkkenet! Aldri noe enkelt eller typisk studentmat. Det er bra!" For en utrolig hyggelig tilbakemelding! Det må ha vært noe av det jeg siste jeg ville tro at noen ville si til meg. April sa faktisk nesten at jeg var FLINK på kjøkkenet! Vel, det er jo faktisk blitt noen uker siden sist hun så meg lage middag; det var nok i den gode lakseperioden min, hehe. I mellomtiden har det gått i langt mer enkle middager. Likevel var det moro å la meg tro jeg duger på kjøkkenet, og jeg merker jeg kan leve en liten stund på denne koselige tilbakemeldingen, hehe!

Mens April spiste grøt og jeg spiste fiskemåltidet mitt, snakket vi sammen om vår altfor lille tid for koselige, sosiale og kristne arrangementer på fritiden på grunn av studiene som tok så stor plass. Underveis i samtalen foreslo hun at vi kunne jo dra sammen en gang på et kristen fellesskap! Så utrolig koselig, det ville jeg jo absolutt! Det hadde jo vært så koselig å bli bedre kjent med "naboene" mine, og nå kom det jo en gylden mulighet! Jeg håper vi får det til en gang når studiene roer seg ned litt (eller ikke? eh..) og at det ikke bare blir med ord. April virker som en veldig hyggelig person som jeg ser frem til å bli bedre kjent med.

- Bella.

"Don't walk in front of me; I may not follow. Don't walk behind me; I may not lead. Just walk beside me and be my friend."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!