Inn fra byens uro er jeg kommet..

God kveld i hjemmet!



Nå har jeg akkurat vært på suppe og messe; en kristen samling og gudstjeneste her i Oslo. Det var veldig koselig! Spesielt merket jeg meg en sang vi sang. For en nydelig tekst, jeg fikk frysninger mens vi sang den! Jeg legger ved teksten her.

Inn fra byens uro er jeg kommet
Til ditt hus hvor jeg kan sitte ned
Langsomt legger jeg i dine hender
Langsomt lar mitt liv meg søke ro
Herre, Gud, forny min tro

Du som lot din allmakt møte avmakt
Du som tilga alt jeg ikke var
Langsomt legges for deg all min smerte
Langsomt lar jeg tåren speile meg
Gjem mitt knuste "jeg" i deg

Ny er dagen, fylt den er av nærvær
Tør jeg tro, at du vil være her?

Langsomt fyller gleden meg med livet
Langsomt tar jeg bolig i din fred
Herre, Gud, på dette sted!


Maintenant; tilbake til skolearbeidet! Jeg må sette inn høygiret nå rett før jeg unner meg turen til Haugetun denne helgen, hehe. Åh, som jeg gleder meg!

- Bella.

Kommentarer

  1. hei :) så fin tekst! Har du noter til sangen, eller boka den kommer fra??

    SvarSlett
  2. Hei, du! Ja, det er en veldig fin tekst :) Jeg beklager, men jeg har dessverre ikke noter på den da vi bare får et ark med sangteksten utdelt på gudstjenestene.

    SvarSlett
  3. Så hyggelig. Det er min tekst og den brukes som inngangsbønn i gudstjenesten.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Ååh, så utrolig hyggelig og stas at du er forfatteren bak denne flotte og varme teksten!! Vi sang den på kveldens gudstjeneste også, og jeg får frysninger hver gang jeg synger den. Tusen takk for teksten din, den er rett og slett nydelig. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!