SSS' dag med Disney!

I går var det tid for den store SSS-dagen! Etter mye styr med alskens forberedelser og arbeid i forkant, kunne vi omsider møte dagen med alle dens gleder og utfordringer. Selv om ikke formen var helt på topp, var jeg veldig spent på hvordan dagen ville bli!

SSS-dagen, hva vil det si? Altså, her på skolen skal hver klasse arrangere både lørdagsundervisning og LT (lørdagstreff; obligatorisk underholdningskveld) i løpet av året. Klassen vår bestemte seg for å sette lørdagsundervisningen og LT'en på samme dag, og derfor blir det nesten en hel dag i regi av klassen min, SSS!

Dagen begynte med å holde en presentasjon om Walt Disney og selve firmaet, noe som Nadia og jeg hadde ansvaret for. Presentasjonen gikk veldig greit. Joda, så gikk det kanskje hakket bedre da vi presenterte det for klassen dagen før, men det gikk jo ikke dårlig. Vi fikk formidlet det vi ville si, og det er jo det som teller. For min del har det har vært moro å jobbe med stoffet, og det er jo for så vidt det som er mest viktig med tanke på at vi ikke får noe karakterer på dette. Elevene så også ut til å kose seg med filmklippene fra Disney som vi hadde utvalgt til presentasjonen vår, og det gledet meg.

Liten del av power-pointen. Åh, dette er 
faktisk helt utrolig spennende og interessant!!

Deretter var det tid for å dele skolen i forskjellige grupper; noen skulle lage sang (som ble til musikkvideoer etter elevenes forespørsler!) og andre skulle danse. Cristina fikk ansvaret for å holde kurs i magedans mens jeg fikk ansvaret for å holde swing-kurs. Innsatsen på dansingen var veldig avhengig av gruppene; men alt i alt vil jeg si at det ble en vel gjennomført undervisning!

Mot lørdagsundervisningen ende, merket jeg fort at formet ble verre og verre. Jeg bestemte meg derfor for å legge meg nedpå etter grøt-måltidet, og jeg sov helt frem til neste måltid som var drøye to timer senere. Det hjalp veldig, og jeg fikk samlet meg nok krefter til å holde ut resten av kvelden. På kveldens LT oppfordret vi alle til å kle seg ut som en eller annen Disney-figur, og jeg valgte å kle meg ut som Minni Mus; med afrohåret mitt trengte jeg jo ikke å stresse med å lage meg ører, hehe! Jeg tok meg derfor en dusj, satte håret opp i to musefletter, lagde en overraskende vellykket Minni-hårsløyfe av rødt papir teipet til en hårbøyle, tok på meg en enkel rød kjole jeg kjøpte meg til anledningen (100 kr) og et belte med et sort bånd bak som illustrerte halen, og lånte hvite converse-sko av Malin. Da var antrekket i boks! Derifra var det en smal sak å få Nadia til å sminke meg, og jeg ble kjempefornøyd! Da var Bella blitt forvandlet til Minni Mus, og jeg kan gladelig innrømme at jeg syntes resultatet ble mye bedre enn forventet!

Et stk glad Minni Mus!

Kreative ører, eh? hehe.

Kvelden bød på mange gode utkledninger. Vi kunne blant andre finne alle de syv dvergene og den slemme heksa med eplet fra filmen "Snehvit og de syv dvergene", Baloo og Mowgli fra "Jungelboken", Ariel fra "Den lille havfruen", Esmeralda fra "Ringeren i Notre Dame", Tingeling og den lille gutten fra "Peter Pan", Jane og Tarzan fra "Tarzan", Hanna Montana, en del prinsesser, B-gjengen og Walt Disney. Jeg ble mektig imponert over alles kreativitet da jeg så dem entre matsalen i hvert sitt kostyme!

Den snille versjonen av B-gjengen! 
Fv: Malin, Maren og Tone Charlotte.

Her er Anna som en av de syv dvergene! 
Lurer på hvilken av dem hun er, hehe.

Selv Tarzan, aka Kim, trenger inntak av kake!

Den vellykkede Oreo-kaken - all honnør til Nadia som lagde den!

Kveldens underholdning var en slags orientering rundt om på skolen hvor de måtte innom oppgaveposter. Her var jeg sammen med Vilde på sangposten; vi spilte av begynnelsen på noen Disney-sanger, så måtte gruppa fortelle hvilken tegnefilm sangen var hentet fra. Andre poster gikk ut på å "sette halen på Tussi", mime Disney-figurer (f. eks Mufasa eller Askepott) eller spesielle situasjoner fra Disney-filmer, quiz om Disney og andre mer underholdende poster. I motsetning til lørdagsundervisningen, hadde jeg mye mindre ansvar på kvelden, noe som var ganske godt med tanke på formen min. Jeg befant meg på sangposten sammen med Vilde, og jeg moret meg over gruppenes grubling over låtene. Jeg syns Vilde hadde vært flink til å finne gode og utfordrende sanger!

Da gruppene hadde gjort seg ferdig med quiz og spørsmål samlet vi oss i Amfi hvor vi delte ut prisene våre; "Beste Kostyme" gikk til B-gjengen og Walt Disney, "Beste Sang" gikk til Kims gruppe, og "Beste quiz" gikk til gruppa du kan se nederst. Kvelden avsluttet med å sette på en av de nyeste Disney-filmene "Tangled", men da valgte jeg å stikke opp på rommet igjen. Jeg merket at jeg var sliten etter denne lange dagen.

Laget som hadde scoret høyest på quizen!
Fv: Ragnhild (dverg), Aina (dverg), Malin (B-gjeng),
 Maren (B-gjeng), Mari Helene (Ariel), Sylvia (Jane) og Kristine (dverg)

Jeg syns det ble en fin dag i dag, tatt forholdene i betraktning. Klassen stod på og tok ansvar for sine oppgaver og hjalp hverandre hvis det var noen som trengte det. Sett bort ifra den dramatiske og uheldige ulykken som fant sted på kvelden, men som gikk veldig bra på grunn av imponerende rask hjelp og reaksjon fra de som var til stede, ble dagen en suksess - både for elevene som var til stede og for klassen.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!